رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

هنر را یک واسطه تربیتی می‌دانیم

همدان (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در حاشیه دومین روز جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد هنر یک واسطه تربیتی است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هنر را یک واسطه تربیتی می‌دانیم

پرویز ابراهیمی، در رابطه با تاثیر و نقش متقابل جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و آموزش و پرورش به پانا گفت: «ما در آموزش و پرورش هنرهای بسیاری داریم که باید از آنها به عنوان واسطه‌های تربیتی استفاده کنیم. یکی از هنرهایی که می‌تواند در امر تربیت تاثیرگذار باشد و نقش بسزایی داشته باشد هنرهای نمایشی است.»

وی ادامه داد: «اگر محتوا در قالب هنر ارائه شود، قطعا تاثیرگذاری خیلی بیشتری خواهد داشت. دانش آموزان ما همه زیر 18 سال هستند و این محتواهای هنری می‌تواند تاثیر مثبتی بر تربیت آنها داشته باشد.»

وی از بخش دانش آموزی و اجراهای زیر 18 سال جشنواره گفت: «هر ساله و در هر دوره ما در جشنواره بخش دانش آموزی داشتیم که حاصل همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد بود. امسال به نسبت سال‌های گذشته تعاملات میان این دو ارگان بیشتر شده است. در دوره‌هایی، گروه‌های زیر 18 سال نیز وارد جشنواره شده بودند که توسط مربیانی غیر از مربیان آموزش و پرورش آموزش دیده بودند. اما امسال گروه هایی وارد جشنواره شدند که مستقیما توسط مربیان آموزش و پرورش تربیت شدند و تحت نظارت این مربیان آموزش دیدند. دیگر بخشی که امسال به جشنواره افزوده شده، بخش نقالی خردسالان است که شامل کودکان زیر 7 سال است.»

وی در ادامه عنوان کرد: «جشنواره آرام آرام به سمت و سویی حرکت می‌کند که بتواند تمام دانش آموزان ما را که در فعالیت های هنری و بخش هنرهای نمایشی فعالیت دارند مورد پوشش قرار دهد. امیدواریم دانش آموزانی که در زمینه، نقالی، اجرا، تئاتر و هنرهای نمایشی استعداد دارند و رتبه کسب کردند بتوانند در سال‌های آینده وارد این جشنواره شده و دیده شوند.»

وی به گروه هایی که متشکل از دانش آموزان هستند اشاره کرد و گفت: «هشت نفر نقال زیر 7 سال داریم که در حوزه پیش دبستانی بوده و حدود 7 گروه نیز از سایر استانها در قالب نمایش عروسکی در جشنواره حضور داشتند و یک گروه هم به عنوان مهمان با عروسک های خیابانی در مراسم افتتاحیه نقش بسزایی داشتند.»

ابراهیمی ادامه داد: «البته این جشنواره متعلق به کودکان و نوجونان است. حتی اجراهایی که عوامل و بازیگران بزرگسال دارند باید توجه داشته باشند که مخاطبین آنها همه از کودکان و نوجوانان و در کل از قشر دانش آموز هستند.»

وی عنوان کرد: «ما متاسفانه محتوای تربیتی غنی کم داریم؛ به خصوص محتوای هنری. ما از هنرمندان خواهشمندیم در زمینه تولید محتوای تربیتی با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد و در کنار آموزش و پرورش باشند.»

وی از تاثیر کرونا بر فعالیت های هنری دانش آموزی گفت: «طی دو سال گذشته به دلیل درگیری با کرونا این تعامل به شدت کاهش یافت و باعث شد بخش عمده ای از فعالیت های هنری از حالت گروهی و حضوری به حالت انفرادی و مجازی تغییر شکل بدهد.»

ابراهیمی در پایان سخنان خود گفت: «امیدواریم دانش آموزانی که در زمینه نقالی، اجرا، تئاتر و هنرهای نمایشی استعداد دارند و رتبه کسب کردند بتوانند در سال‌های آینده وارد این جشنواره شده و دیده شوند و جایگاه آموزش و پرورش را در این جشنواره ارتقا دهند.»

دانش آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار