رئیس دستگاه قضا:

در این دوره دولت و قوه قضاییه کاملا همدیگر را می‌شناسند

تهران (پانا) - رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های کوتاه مدت بیش از ۹۰ درصد و در برنامه‌های میان مدت ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و برای برنامه دراز مدت هنوز زمان داریم، گفت در این دوره دولت و قوه قضاییه کاملا همدیگر را می‌شناسند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
در این دوره دولت و قوه قضاییه کاملا همدیگر را می‌شناسند

به گزارش میزان، همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه، گفت‌وگوی تلویزیونی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا پس از بخش خبری ساعت ۲۱ امشب (۱ تیر) سیما به صورت زنده از شبکه یک سیما در حال برگزاری است.

گزارش عملکرد قوه قضاییه طی ماه‌های گذشته و ارائه برنامه‌های آتی دستگاه قضا در حوزه‌های گوناگون، محور‌های گفت‌وگوی تلویزیونی امشب قاضی‌القضات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضاییه مطلوب از نگاه ما پناه هر مظلومی است، گفت: داشتن سند تحول برای قوه قضاییه مطلوب است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در سند تحول ایستا بودن آن دیده شد و بر این باور بودیم که سند تحول می‌تواند ارتقا پیدا کند، به همین دلیل نام این سند در دوره جدید سند تحول و تعالی نام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم این سند سند بسیار خوبی است، اظهار کرد: سند تحول برای تحقق کامل حتما همکاری دولت و مجلس را می‌خواهد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در اجرای برنامه‌های کوتاه مدت بیش از ۹۰ درصد و در برنامه‌های میان مدت ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و برای برنامه دراز مدت هنوز زمان داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه تعامل قوه قضاییه در یک سال اخیر با دولت و مجلس بی سابقه بوده است، گفت: استقلال سه قوه از هم منافات ندارد.

وی در این راستا افزود: در این دوره دولت و قوه قضاییه کاملا همدیگر را می‌شناسند و ارتباط ما با مجلس هم بسیار خوب است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: تقریبا یک سال است بنده عهده دار این مسئولیت هستم و بیشترین نشست و برخاست را با مجلس داشته‌ایم و طی یک سال مسئولیت بنده یک نماینده هم نبوده است که با بنده یا مدیران ما حتی یکبار هم دیدار نکرده باشد.

وی گفت: گمان کنم وزیری نیست که بنده حتی تا سه بار با او به صورت خصوصی یا جمعی دیدار نداشته‌ باشم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: باز بودن گلوگاه فساد تولید فساد می‌کند.

رییس عدلیه در ادامه اضافه کرد: همزمان با شاید بی سابقه ترین رابطه و تعامل و همکاری مثبت با قوای دیگر در عین حال قرار نیست موضوعی لاپوشانی شود. چه در این دولت چه در این مجلس و هر مجلس و دولتی اگر جرمی اتفاق بیفتد باید به وظیفه شرعی و قانونی عمل کنیم و این اتفاق هم می افتد.

وی گفت: هر آنچه موجب تقویت عدالت می‌شود و انجام نشود موجب رنج اینجانب می‌شود. مردم دیر به حقشان می‌رسند و مشکل اطاله دادرسی دارند، اما ما برنامه تعریف کردیم. مردم در پرونده‌های کثیرالشاکی بسیار اذیت می‌شوند و ما آمدیم نحوه تشکیل پرونده را بررسی کردیم. پرونده کثیرالشاکی به وجود آمده است و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاکی داشت و گرفتاری مردم را به همراه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه تاکید کرد: وقتی جرمی واقع می‌شود شاید مقدمات متعددی داشته باشد. قوه قضاییه نمی‌تواند در مورد تمام مقدمات جرم اقدام انجام دهد. جرم انگاری زیاد در کشور عناوین مجرمانه را زیاد کرده است. نمی‌شود ادعا کرد جلوی وقوع همه جرائم را می‌گیریم.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: رهبر انقلاب همواره به قوای سه گانه در مورد ارتباط با مردم و حضور بین مردم تاکید دارند. استفاده از ظرفیت، فکر و توان مردم در طول ۴ دهه گذشته به کمک ما آمده است. ما درصددیم از کل ظرفیت مردم استفاده کنیم. دنبال مردمی سازی به معنای واقعی کلمه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار