بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

دولت تلاش دارد که میزان پرداختی بیشتری به بازنشستگان تخصیص داده شود

پرداخت نقدی یارانه ادامه خواهد داشت

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت دولت در حد امکان تلاش دارد که هر چه می‌شود پرداختی بیشتری به بازنشستگان و کسانی که قرارداد کاری شاغل دارند، داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دولت تلاش دارد که میزان پرداختی بیشتری به بازنشستگان تخصیص داده شود

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات امروز هیأت دولت، اظهار کرد: پیرو وعده رئیس‌جمهوری مبتنی بر تشکیل فرمانداری ویژه در ورامین، با مصوبه امروز هیأت دولت، فرمانداری ورامین به فرمانداری ویژه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: پیش از این دولت لایحه‌ای را به منظور اصلاح دو‌ موضوع تقدیم مجلس کرده بود‌؛ یکی برای تأمین منابع قیر رایگان بود که منبع از منظر دولت قابلیت اعمال نداشت، همزمان پیشنهادی به منظور کاهش آثار تورمی مبنی بر نحوه محاسبه نرخ حقوق ورودی برخی کالاها از ۴ درصد به ۱ درصد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس با قید دو فوریت پیشنهادی دولت روی این لایحه موافقت نکردند، از این رو در عمل امکان کاهش آثار تورمی این مصوبه از دولت سلب شد. امروز بنا بر پیشنهادهای مجزایی که وزیران نفت و صنعت، معدن، تجارت به دولت ارائه کردند، مجدد دولت تصمیم گرفت ضمن استرداد لایحه قبلی دو لایحه مجزا را با قید دو فوریت تقدیم مجلس کند. گمان بر این بود که تجمیع این دو لایحه ممکن است به تصمیم‌گیری متفاوت در مجلس منجره شده باشد. خواهش ما این است با توجه به آثار تورمی که دو موضوع مذکور دارند این لایحه دو فوریتی را بررسی کنند.

توزیع رایگان ۶/۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه بین روستاییان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: مطابق گزارش وزیر جهاد در رابطه با میزان خرید گندم از کشاورزان تا کنون بیش از سه و نیم میلیون تن گندم خریدار شده است و در راستای حادثه تلخ کشته شدن جوجه‌های یک روز ۶ و نیم میلیون تن جوجه یک روزه میان روستاییان عزیز به رایگان توزیع شده و وزارت جهاد دنبال واکسیناسیون این جوجه‌ها است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در رابطه با تهاتر شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دولتی اصلاحی صورت گرفت تا امکان تهاتر در مالیات‌ها و تسویه بدهی‌های شرکت‌های دولت به بخش خصوصی وجود داشته باشد.

وی در خصوص کالابرگ الکترونیکی نیز گفت: قانونگذار در قانون بودجه روش اعطای کالابرگ الکترونیکی را پیش‌بینی کرده است. دولت هم درصدد تلاش است که زیرساخت‌های لازم را برای کالابرگ را در اختیار مردم قرار دهد طبیعتاً تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشود، شیوه کنونی استمرار خواهد داشت.

بهادری جهرمی در رابطه با اینکه برنامه دولت برای بهبود عملکرد و تقویت تیم فوتبال چیست؟ گفت: دولت با توجه به اولویتی که مردم برای تیم فوتبال قائل هستند از هیچ کمکی برای تقویت تیم فوتبال دریغ نمی‌کنند و رییس‌جمهور هم تاکید داشتند هر اقدام لازمی برای پیروزی و موفقیت تیم ملی نیاز هست انجام دهند و تاکید داشتند بازیکنان تیم ملی نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشند و تنها دغدغه آن‌ها پیروزی و موفقیت در مسابقات باشد.

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان نیز اظهار کرد: قانون‌گذار تکالیفی را برعهده دولت درباره تعیین مستمری بازنشستگان قرار داده بود و در تعیین میزان افزایش حقوق سعی شد با توجه به میزان افزایش حقوق بازنشتگان صندوق‌های لشکری و کشوری که مجلس در قانون که ۱۰ درصد بود پیش‌بینی کرده بود و هم با توجه به کسانی که دریافتی کمتری دارند، تلاش شد مدلی طراحی شود که از افزایش ۵۷ درصدی شروع شد و پلکانی این عدد کاهش پیدا کرد. برداشت دولت از مصوبه این است که در چارچوب قانون کار را اجرا کرده است. در عین حال دولت در حد امکان تلاش دارد که هر چه می‌شود پرداختی بیشتری به بازنشستگان و کسانی که قرارداد کاری شاغل دارند داشته باشد. رئیس‌جمهوری پیش از این پیرو مکاتبه‌ای که جمعی از بازنشتگان داشتند دستور دادند معاون اول جلسه‌ای را با وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان بازنشتگان برگزار کردند تا راه‌کارهای قانونی برای مساعدت هر چه بیشتر به بازنشتگان را دنبال کنند.

وی در رابطه با زمان معرفی وزیر تعاون خاطرنشان کرد: در رابطه با این سوال اطلاعی ندارم.

تغییری در قیمت نان و بنزین نداریم

بهادری جهرمی درباره نصب و راه‌اندازی کارتخوان‌ها در نانوایی‌های سراسر کشور، گفت: طبق زمان‌بندی قبلی این کار پیش می‌رود و مجدداً تأکید می‌کنم که تغییری در قیمت نان و بنزین نداریم. زیرساخت‌هایی در حوزه نان در حال اجراست و پس از فراهم شدن این زیرساخت‌ها هم، قرار نیست قیمت نان تغییری کند.

وی در پایان درباره صحت تشکیل ایده جدید برای تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس نیز گفت: دولت درباره این طرح هنوز هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار