مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

مدیریت اطلاعات و تدوین شاخص‌های توسعه آموزش و پرورش یک اولویت مهم است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت مدیریت اطلاعات و تدوین شاخص‌های توسعه آموزش و پرورش یک اولویت مهم است که مناطق 24 گانه باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت اطلاعات و تدوین شاخص‌های توسعه آموزش و پرورش یک اولویت مهم است

جواد جنگی در جلسه مدیریت اطلاعات و تدوین شاخص های توسعه آموزش و پرورش استان عنوان کرد: عقب ماندگی در شاخص های آموزشی و پرورشی شایسته استان نیست و برای جبران این کمبودها باید با یک حرکت جهادی و با اقدامات تحقیقی و پژوهشی مشکلات کامل احصا و نسبت به رفع موانع و مشکلات در این مسیر اقدام شود.

وی ادامه داد: به روزرسانی بانک اطلاعاتی از وضعیت موجود کیفی و کمی آموزش در استان و تحقیقات و مطالعات جدید در زمینه شاخص های توسعه باید به صورت مستمر در دستور کار معاونت ها باشد. چرا که مدیریت جامع و علمی اطلاعات در قالب شاخص های آموزشی موضوع نابرابری های آموزشی را می تواند نمایان کند.

جنگی افزود: وجود نابرابری و ابعاد مختلف آن از نشانه­ های مهم توسعه نیافتگی است که رفع چنین کمبودهایی مستلزم نگرش و توجه جدی به نحوه پراکندگی شاخص های توسعه در سطوح مختلف است و توجه و اهتمام آموزش و پرورش در جلوگیری از بازتولید نابرابری و حذف آن می باشد.

وی ادامه داد: کاهش شکاف و نابرابری در آموزش و پرورش استان مسیر توسعه آموزشی استان را می تواند رقم بزند.

جنگی ادامه داد: از این رو ضرورت دارد بین نواحی 24 گانه آموزش و پرورش استان از لحاظ توسعه یافتگی آموزشی، سطح بندی صورت پذیرد تا نواحی و مناطقی که نیازمند توجه بیشتری هستند، جهت برنامه ریزی اصولی و ارائه راهبردهایی صحیح و اجرایی، مشخص شوند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی و اقدامات اساسی برای رفع نابرابری های نواحی و مناطق بر مبنای رتبه آنها و از پایین به بالا، برای کاهش نابرابری ها یک اقدام سریع را می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: رشد متوازن همه مناطق ۲۴ گانه در راستای برقراری عدالت آموزشی یک موضوع قابل توجه است که معاونت‌ها و ستاد توجه خاصی به آن دارند و در برنامه های آتی باید همچنان مورد توجه جدی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار