دانشجومعلم برتر مسابقات ملی قرآن و عترت استان گیلان:

حقایق کلام الهی را باید با عامل بودن به قرآن در جامعه پیاده کرد

تهران (پانا) - دانشجومعلم برتر مسابقات ملی قرآن و عترت استان گیلان تاکید کرد با عامل بودن به قرآن باید حقایق کلام الهی را در جامعه پیاده کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
حقایق کلام الهی را باید با عامل بودن به قرآن در جامعه پیاده کرد

محمد‌هادی ساجدی در معرفی خود گفت: متولد خرداد ماه 1380، ورودی سال ۹۸ و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته آموزش الهیات دانشگاه فرهنگیان گیلان هستم.

دانشجومعلم برتر مسابقات ملی قرآن و عترت استان گیلان اضافه کرد: در رشته ترتیل به شکل غیرتخصصی از ۱۲سال قبل با قرآن مانوس شدم و به تدریج حفظ و پژوهش را هم در دستور کار قرار دادم. فعالیتم در رشته ترتیل قرآن کریم، به طور تخصصی‌تر از حدود ۴الی ۵سال پیش آغاز شد که موفق شدم در نخستین حضورم در مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی(ع) رتبه هفتم را در مسابقات ترتیل بزرگسالان به دست بیاورم. همچنین حدود دو سال پیش توفیق حضور در مراسم جزءخوانی ماه مبارک رمضان را داشتم که از شبکه استانی پخش می‌شد.

وی افزود: نکته جالب توجه این است که پیش از مسابقات از نظر جسمانی شرایط ایده‌آلی نداشتم اما با این حال موفق شدم در مسابقه، اجرای نسبتا مقبولی داشته باشم و به یاری خدا رتبه سوم را کسب کنم.

این حافظ قرآن در خصوص مشوقان خود گفت: در ابتدا حضور من در این راه جز به لطف خداوند میسر نمی‌شد. همچنین تلاش‌های بی‌وقفه خانواده‌ام برای قرار گرفتن من در این مسیر و همین طور راهنمایی‌های استادان بزرگوارم و در کنار این‌ها همراهی مستمر همسرم، از مهم‌ترین عوامل ایجاد انگیزه در من بود.

مقام سوم مسابقات قرآن و عترت گیلان با تاکید بر تاثیرات غیرقابل انکار قرآن در زندگی اظهار داشت: بدون شک یکی از مهم‌ترین اثرات قرآن در زندگی یک شخص، اعتبار و احترامی است که این کتاب آسمانی علاوه بر مزیت‌های بی‌شمارش به شخص می‌بخشد. یک قاری، یک مرتل و یک حافظ قرآن، به عنوان کسی که با قرآن مانوس است، به دلیل جایگاه بلندمرتبه قرآن، باید سعی کند در درجه اول عامل به قرآن باشد. من هم سعی می‌کنم حتی‌الامکان به دستورات خداوند عمل کنم و صرفا قاری نباشم، چراکه بنده و امثال من که با قرآن شناخته می‌شویم، اگر عامل به آن نباشیم، فایده‌ای نخواهد داشت.

وی از دیگر افتخارات خود در عرصه مسابقات قرآنی اینگونه عنوان کرد: رتبه اول رشته حفظ جزء ۳۰ مسابقات کشوری بسیج سال ۹۱- ۹۲، رتبه دوم رشته قرائت در مسابقات کشوری بسیج سال 94-93، رتبه پنجم مسابقات زیر۱۶ سال اوقاف کشوری در رشته اذان و چند رتبه چهارمی رشته قرائت مسابقات دانش آموزی کشور.

این قاری گیلانی قرآن سطح کیفی مسابقات و جشنواره های این حوزه را خوب توصیف کرد و شرکت کننده‌های این دوره از مسابقات را بنام دانست و این مهم را سبب بالا رفتن کیفیت و جذابیت مسابقات برشمرد.

وی در پایان گفت: از همه عزیزانی که در این راه به من کمک کردند و باعث دلگرمی من بودند کمال تشکر را دارم و امیدوارم که خداوند ما را در مسیر حق و یاری امام زمان و همین‌طور عمل به قرآن موفق و ثابت قدم نگهدارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار