مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

جشنواره معلمان هنرمند، نقش موثری در فرایند تربیتی دانش‌آموزان دارد

شیراز(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش فارس  با اشاره به حضور ۲۳هزار و ۴۵۰ شرکت‌کننده در دومین جشنواره معلمان هنرمند کشور، گفت: یکی از ساحت‌های سندتحول بنیادین زیبایی شناختی و هنری است و این جشنواره، تاثیر و نقش بسزایی در فرایند تربیت دانش‌آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره معلمان هنرمند، نقش موثری در فرایند تربیتی دانش‌آموزان دارد

محمد خلیل عسکری شامگاه امروز در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره معلمان هنرمند که در کنار آرامگاه سعدی در شیراز، برگزارشد، با اشاره به یاد و خاطره سه هزار و ۱۲۹ هزار معلم و دانش‌آموز شهید استان فارس که هنرمندانه در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، گفت: ما معتقدیم تمام افرادی که وارد وادی تربیت می‌شوند و در آموزش و پرورش هستند، هنرمند محسوب می‌شوند، چرا که عرصه تربیت یک هنر خاص می‌طلبد و خداوند خلقت را با یک هنرمندی خاص به انجام رسانده و جمال‌گرایی را در کنار کمال‌گرایی قرار داده است.
وی افزود: نمونه بارز آن این جایگاه ارزشمندی است که شیخ اجل سعدی شیرازی در آن خفته است و امروز هرکسی از گلستان ارزشمند سعدی ورقی بر می‌دارد و توشه راه زندگی او می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش‌آموزان و فرمایشات رهبری که می‌فرمایند سرودی تولید کنید که بچه‌ها در کوچه خیابان ورد زبانشان شود، گفت: این سرود در قالب هنر توانست نقش تربیتی گسترده‌ای را در بین دانش‌آموزان ایفا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ساحت زیبایی شناسی و هنر را به عنوان ابزاری برای رفع خلأهای پساکرونا عنوان کرد و افزود: هنر می‌تواند خلأهای موجود را جبران کند و پیشنهاد می‌کنم معلمان، هنر خود را در پیاده سازی این ساحت مقدس به کار گیرند.
عسکری تاکید کرد: سند تحول بنیادین باید در قالب هنر خود را نشان دهد و با توجه به اینکه از سال آینده بر اساس تصمیمات وزارت‌خانه، فارس میزبان اجلاسیه سراسری نماز است، می‌خواهیم که هنر نیز در این اجلاسیه جلوه کند تا هم شاهد حضور معلمان هنرمند باشیم وهم حضور اولیا و دانش‌آموزان و این سه ضلع به خوبی کار خود

وی با تاکید بر اینکه یکی از ساحت‌های سندتحول بنیادین زیبایی شناختی و هنری است گفت: این جشنواره که تاثیر زیادی در فرایند تربیت دانش‌آموزان دارد برای دومین سال به میزبانی استان فارس که دبیرخانه دائمی این جشنواره است برگزار شد.

عسکری ادامه داد: ۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر از معلمان شاغل و بازنشسته در جشنواره معلمان هنرمند شرکت کردند و در نهایت ۶۱۱ نفر به عنوان مقام‌های اول،دوم، سوم و شایسته تقدیر انتخاب شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص رتبه‌های به دست آمده بیان کرد: استان خراسان رضوی و فارس به ترتیب در مقام‌های اول و دوم بیشترین رتبه‌های این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند.
او اظهار کرد: از نظر رتبه‌های اول و دوم نیز استان گلستان در مقام اول و فارس در مقام دوم بیشترین تعداد شرکت‌کننده دارند.
عسکری رشته‌های این جشنواره را نقد‌ادبی، نمایشی، آوایی، تجسمی و فضای‌مجازی برشمرد و بیان کرد: معلمان از سراسر استان‌های کشور در این جشنواره حضور داشتند و مهلت ارسال آثار از یکم آذرماه لغایت دوم اسفندماه ۱۴۰۰ بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بنا داریم پس از جمع‌آوری آثار برتر در دبیرخانه دائمی، ظرفیتی قوی به عنوان موزه معلمان هنرمند برپا کنیم و در کنار آن، آثار برتر در کتابچه‌ای چاپ می‌شود و بدست معلمان سراسر کشور خواهد رسید.

در این مراسم از ۹۲ شرکت‌کننده مقام‌آور اول، دومین دوره از جشنواره معلمان هنرمند، تقدیر‌ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار