معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

هدف از راه‌اندازی کانون‌های ورزشی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت پرداخت و هدف از راه‌اندازی کانون‌های ورزشی را غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از راه‌اندازی کانون‌های ورزشی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان  است

به گزارش اداره اطلاع‌‌رسانی و روابط‌ عمومی شهرستان‌های استان تهران، رضا امیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در دومین نشست هم اندیشی شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با مدیران و روسای مناطق ۲۱ گانه این استان در سال جدید در مدرسه دارالفنون به تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت پرداخت.

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی» گفت: با توجه به زنگ خطر کم تحرکی و چاقی در دانش‌آموزان بویژه در شرایط قرنطینه کرونا ویروس، برقراری عدالت ورزشی، افزایش سرانه ورزشی، کمبود فضاهای ورزشی برای دانش‌آموزان بویژه دختران و لزوم پیش‌بینی و ایجاد امکانات لازم جهت استعدادیابی و پرورش نخبگان ورزشی بر پیگیری جدی و فوری طراحی، ساخت و تجهیز مناسب فضاهای ورزشی تأکید کرد.

امیدی، در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان و دانش‌آموزان در نیمه مردادماه بر حضور و همکاری مناطق جهت آماده‌سازی و اعزام تیم‌های دانش‌آموزی تأکید کرد و گفت: این دوره از مسابقات کشور در 10 رشته ورزشی ویژه دانش‌آموزان و چهار رشته ویژه فرهنگیان، به میزبانی استان‌های اردبیل ، تهران، البرز، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویر احمد و شهر تهران برگزار خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت غنی‌سازی فعالیت های اوقات فراغت و ارتقای سلامت جسمی دانش آموزان و همچنین توسعه و ارتقاء مهارت‌های ورزشی و سواد حرکتی دانش‌آموزان، بر راه‌اندازی کانون‌های ورزشی تأکید کرد و از روسای مناطق خواست با تشکیل کارگروه‌هایی به منظور نظارت بر فعالیت اماکن ورزشی، تشکیل جلسات توجیهی مدیران کانون‌ها و اماکن ورزشی، برگزاری افتتاحیه فعالیت کانون‌ها، ثبت کانون‌ها در سامانه همگام و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی جهت اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها در فصل تابستان، اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: در راستای اهداف این معاونت و به منظور خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها از تشکیل کارگروه جهادی درمان خبر داد و بیان کرد: این کارگروه در مناطق فشافویه و بهارستان یک برگزار خواهد شد و این مناطق اطلاع‌رسانی‌های لازم به دانش‌آموزان و خانواده‌ها جهت همکاری و اجرای طرح را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و ایجاد محیطی امن برای آنها، تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی 50 اتاق بهداشت مدارس به مناطق ارسال شده که نسبت به افتتاح و راه‌اندازی اتاق‌ها اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار