شیرین نادری: تعدد جوایز در جشنواره‌های داخلی برای حمایت از جوانان است

تهران (پانا) - مدیر بین‌الملل مرکز گسترش تعدد جوایز در جشنواره‌های داخلی از جمله «سینماحقیقت» را راهی برای حمایت از استعدادهای جوان می‌داند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شیرین نادری: تعدد جوایز در جشنواره‌های داخلی برای حمایت از جوانان است

شیرین نادری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در کشور گفت: «وقتی از جشنواره‌های داخلی از جمله «سینماحقیقت» و فجر صحبت می‌کنیم تنها به دو رویداد تخصصی هنری اشاره نداریم. حمایت از استعدادهای جوان هدفی است که معمولا جشنواره ها با این اولویت راه اندازی شده اند. سینما تنها در تهران خلاصه نمی‌شود و جوانان بی‌شماری در شهرستان‌ها مشغول فیلمسازی هستند. امید این جوانها دیده شدن در جشنواره‌ها از جمله «سینماحقیقت» است. «سینماحقیقت» و بسیاری از این جشنواره‌ها محل کشف استعدادهای بزرگی بوده‌اند.»

وی ادامه داد: «در جشنواره‌هایی مثل «سینماحقیقت» که بخش ملی و بین‌المللی دارند در بخش ملی به تعدد جوایز برای حمایت از تولید ملی و فیلمسازان جوان، باور دارم و در بخش بین‌الملل به دلیل نزدیک شدن به معیارهای جهانی، ترجیح می‌دهم جوایز کمتر باشد.»

نادری در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت پخش آثار مستند ایرانی در سطح بین المللی گفت: «وقتی از نگاه تخصصی در پخش صحبت می کنیم باید در همه شئون این نگاه رعایت شود. فیلمساز، پخش کننده نیست. اما در سال‌های اخیر بسیاری از فیلمسازان جوان اقدام به پخش آثارشان کرده اند. فیلمساز در بهترین حالت به اثر خودش اشراف دارد، اما پخش کننده حرفه‌ای، بازار و مختصات آن را می شناسد و به تولیدات و آثار در سطحی وسیع تسلط دارد.»

مدیر بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی افزود: «جشنواره‌ها، اولویت‌ها و محدودیت‌هایی دارند. شبکه‌ها و پلتفرم‌ها هم قواعدی دارند. وقتی ما از تولید سریال های مناسبتی برای تلویزیون صحبت می‌کنیم می پذیریم که مثلا در هر ماه رمضان سه یا چهار سریال تولید و پخش شود. اما نمی توانیم قبول کنیم که جشنواره های مختلف، از بین صدها و هزاران اثر تنها چند اثر را در بخش مسابقه نمایش می‌دهند و مشخص است که آثار باکیفیت و باارزش بسیاری ممکن است به این جشنواره‌ها راه پیدا نکنند.»

شیرین نادری در بخش پایانی سخنانش گفت: «نگاه تخصصی به همه پدیده‌ها ما را در مسیر حل مشکلات و شناخت نقاط ضعفمان کمک می‌کند. پخش بین‌المللی به معنای ارسال لینک به ایمیل جشنواره‌ها نیست. فرایندی بزرگتر و تخصصی‌تر است که بر اثر ممارست در این حوزه و رصد بازارها، پلتفرم‌ها و شبکه‌ها به دست می‌آید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار