امام‌جمعه رودهن:

فرهنگ و منش جهادی و ایثار نیاز ضروری جامعه است

رودهن(پانا)- امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، فرهنگ جهاد و ایثار، روش و منش جهادی را نیاز ضروری جامعه امروز و عامل مهم غلبه بر مشکلات معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ و منش  جهادی و ایثار نیاز ضروری جامعه است

حجت‌الاسلام سید‌محمد حسینی امام جمعه رودهن در خطبه‌های نمازجمعه بیان کرد: صدور فرمان جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد سال ۵۸ توسط امام خمینی(ره) برای ثبیت و تقویت آرمان‌های انقلاب و برای هویت بخشی به شعار‌های انقلاب اسلامی بود. فرمان با برکتی که منشا آثار خیر فراوانی در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شد اما سوگمندانه این نهاد انسان‌ساز در سال ۷۹ و در ۲۹ سالگی خودش جوان مرگ شد و دولت آن زمان این نهاد ارزشمند را منحل و در وزارتخانه‌ی دیگری ادغام کرد، که برای کشور آسیب‌زا بود به طوری که رهبر معظم فرمودند «خسارت زیادی به کشور، نظام و انقلاب وارد شد.جهاد سازندگی الگوی نوینی در خدمتگزاری به خلق خدا و ترکیبی از مدیریت جهادی، ایمانی و انقلابی بود»؛ آنچه مهم تر از اسم جهاد است راه، روش و منش جهادگونه است؛ فرهنگ جهاد و ایثار و روش و منش جهادی نیاز ضروری جامعه ما و عامل مهم غلبه بر مشکلات است.

وی افزود: گرچه نام جهاد سازندگی نیست و آن مجموعه به صورت مستقل وجود ندارد اما بسیجیان ما، مردم هوشمند ما از روی مسئولیت گروه‌های جهادی را تشکیل دادند که از عرصه های مختلف درمانی، عمرانی و فرهنگی به مردم عزیز و مناطق محروم خدمت می‌کنند و منشا آثار خیر و برکات شده‌اند.این گروه‌های جهادی خصوصا در شرایط فعلی جامعه ما باید از ناحیه مسئولین حمایت شوند و بر کمیت آن‌ها افزوده شود.

حسینی همچنین اذعان کرد: نمونه‌ یک مدیر و دانشمند با ایمان، جهادگر، ایثارگر، خدوم، کارآمد و اثرگذار شهید دکتر مصطفی چمران است. شهید عزیزی که زرق و برق دنیا او را نفریفت و فکر جادی و اندیشه‌ی دینی او باعث شد که عمر خود را صرف ارزشها و آرمانهای اسلامی کند و به دفاع از مظلومان بپردازد.

امام جمعه رودهن در تکمیل صحبت هایش مطرح کرد: فرهنگ جهاد و ایثار باید سرلوحه‌ همه‌ی اقشار جامعه بویژه مسئولین باشد.گ؛ راه حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی فعلی در تلاش شبانه‌روزی، نظارت جهادی، مستمر و قوی بر بازار، مبارزه به وقفه با مفسدان و رانت‌خواران است. ارتباط ایران با ونزوئلا یک ارتباط راهبردی است که نتایج و دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور به همراه دارد.از جمله این دستاوردها تقویت جبهه ضد آمریکایی در کنار آمریکا اتفاق می‌افتد. با تقویت روابط با کشورهای مختلف خصوصاً کشورهای همسایه توطئه‌های غرب و آمریکا تحت این سیاست راهبردی و ارزشمند خنثی خواهد شد

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد:در کشور به خاطر کاهش بارندگی و عوامل دیگری در تامین منابع آبی و در تولید برق با مشکلاتی مواجه هستیم. در این زمینه نیاز به همراهی و همدلی مردم عزیز است؛ یکی از نکاتی که فرهنگ دینی به آن تاکید ویژه دارد درست مصرف کردن و به اندازه مصرف کردن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار