در جلسه مردمی فرماندار فیروزه در روستای معتمدیه عنوان شد:

باید با برنامه‌ریزی به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی رفت

فیروزه (پانا) - فرماندار فیروزه در جمع مردم روستای معتمدیه با اشاره به مصرف بالای برق در انشعابات خانگی و فروش اشتراک زیاد، تاکید کرد باید با برنامه‌ریزی به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی رفت.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
باید با برنامه‌ریزی به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی رفت

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان فیروزه، مهدی باغیشنی، فرماندار شهرستان در جلسه دهگردشی شب گذشته روستای معتمدیه در خصوص مشکل قطعی برق چاه های عمیق کشاورزی اظهار کرد: قطعی و کمبود برق صرفا یک مسأله شهرستانی و یا استانی نیست، بلکه در سطح ملی مطرح و برنامه ریزی شده است و می‌توان دلایل آن را بر عدم احداث نیروگاه‌ها از سال ۱۳۹۲ به بعد جستجو کرد.

وی افزود: لازم بود در هر سال یک نیروگاه در کشور ساخته و سیاست‌هایی اعمال می‌شد و کشور به سمت ایجاد نیروگاه هایی با انرژی پاک مثل انرژی‌های خورشیدی و بادی حرکت می کرد. مانند نیروگاه بادی بینالود به دلیل عدم اهتمام مسئولین حوزه انرژی این اتفاق نیفتاد و از طرفی اشتراک ها همچنان در حال اضافه شدن است چه در حوزه خانگی و چه در حوزه صنعتی که برق زیادی را مصرف می کند مانند صنعت فولاد که در مجاورت ماست و ۲۵۰ مگاوات برق مصرف می‌کند که به اندازه مصرف برق یک استان است.

باغیشنی تصریح کرد: اولویت دولت برای عدم قطع برق، مصرف خانگی است و طبیعتاً فشار روی بخش کشاورزی و صنعتی است، بنابراین ما باید با برنامه ریزی منسجم به سمت تولید برق از انرژی های پاک حرکت کنیم و بتوانیم ۷۰ درصد برق شهرستان که در حوزه کشاورزی مصرف داریم را تامین کنیم و باید توجه کرد اگر کشاورزان در کنار کشاورزی، مزرعه پنل های خورشیدی ایجاد کنند هم منبع درآمد خواهد بود و هم از خاموشی و قطعی برق پیشگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما باید به سمت اقتصادهای جایگزین و پایدار برویم و با توجه به فرصت ها و پتانسیل های شهرستان بویژه در حاشیه محور تهران_مشهد، جذب گردشگر و نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات شهرستان را داشته باشیم تا در کنار کشاورزی و دامداری به معیشت مردم و اقتصاد شهرستان کمک کنیم و دولت هم بعنوان تسهیلگر حمایت خواهد کرد.

باغیشنی در پایان گفت: با اجرای حذف ارز ترجیحی شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد. مانند اعطای دامدار کارت و ... که از محل هدفمندی یارانه ها به دست مردم خواهد رسید و از قاچاق کالاهای اساسی و حقوق مردم به خارج از مرزها جلوگیری خواهد شد و دولت هم عزمش را برای رفع مشکلات اقتصادی جزم کرده است که با همت مسئولین و همکاری مردم انشالله به نتیجه خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار