موسس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ای کشور:

آموزش و پرورش کانون پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی است

شیراز (پانا) - اولین رئیس و موسس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران گفت باید بخشی از بودجه‌ پیشگیری دستگاه‌های مختلف به آموزش و پرورش تخصیص داده شود، چرا که آنها پیشگیری ثانویه و ثالث دارند، اما آموزش و پرورش، کانون پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش کانون پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی است

غلامعلی افروز در جمع مدیران ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس گفت: اصلی‌ترین نهاد و وزارت خانه‌ پیشگیری اولیه از آسیب ها، آموزش و پرورش است.

استاد ممتاز دانشگاه تهران گفت: فرهنگیان، مسئولین سرنوشت دانش‌آموزان هستند، چرا که نقش مهمی در تربیت افراد دارند، بنابراین باید بسیار در رفتار و گفتارشان دقت نظر داشته باشند.

قائم مقام اسبق وزیر آموزش و پرورش در انجمن اولیا مربیان ضمن اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: باید بخشی از بودجه دستگاه‌های مختلف به آموزش و پرورش تخصیص داده شود، چرا که آنها پیشگیری ثانویه و ثالث دارند؛ اما آموزش و پرورش، کانون پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی است.

افروز گفت: معلم مشاور، از لازمه‌ فعالیت مهم در آموزش و‌پرورش است.

اولین رئیس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایران پیشرفت تاکید کرد: باید علوم لاینفع از کتاب‌ها حذف شده و به سمت آموزش مطالب کاربردی و مهارت محوری برویم.

اولین رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید در جهت تبیین شأن و جایگاه معلم برنامه‌ریزی کنیم، چرا که دانش‌آموزان معلمان محبوب را دوست دارند.

اولین رئیس سازمان استعدادهای درخشان کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اشاره به برخی از ویژگی‌های معلم محبوب گفت: معلم محبوب دارای شخصیت والا، عطوفتی مثال زدنی و منطقی است که بدون منت و توقع خودش را وقف دانش‌آموزان می‌کند و به نیازهای فطری آنان توجه ویژه‌ای دارد.

افروز ضمن اشاره به کار عظیم معلمان گفت: معلمان محبوب باعث می‌شوند که مدرسه گریزی در میان دانش‌آموزان از بین برود و زیر نظر معلمان و مدیران و مشاوران در محیط امن مدرسه رشد و تربیت یابند.

رئیس سابق دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران با توجه به داشتن نگاه انگیزه‌ای و نگرش مثبت به نیازهای دانش‌آموز خاطرنشان کرد: همه باید با ادبیات تایید، مثبت اندیشی، تکریم، ترغیب و تشویق صحبت شود نه با زبان تکذیب، تحقیر و تهدید.

مولف ۶۵ کتاب در حوزه تعلیم و تربیت و روانشناسی گفت: برخی از افراد در مسیر قاطعیت به اشتباه به سمت قاتلیت می روند به عبارتی به گمان خودشان قاطع بوده، اما در حال از بین بردن روح و روان دیگران هستند که بالطبع در سرنوشتشان تاثیرات مخربی به جا می گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار