خانه هنر سبا در آستانه سالگرد فوت علی سلیمانی افتتاح شد

در این موسسه به کودکان کار آموزش هنری ارائه و از میان آنها استعدادیابی می‌شود

تهران (پانا) - خانه هنر سبا، متعلق به هنرپیشه فقید، زنده‌یاد علی سلیمانی امروز، افتتاح شد و هنرمندان و مسئولان فرهنگی و شهرداری در این مراسم حضور داشتند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خانه هنر سبا در آستانه سالگرد فوت علی سلیمانی افتتاح شد

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاحیه این خانه هنری که در شهرداری منطقه ۱۴ واقع شده است، سهیلا جوادی، همسر زنده‌یاد علی سلیمانی و سالاری شهردار منطقه ۱۴ که از راه‌اندازی این مکان هنری حمایت بسیاری کرده است، سخنانی را مطرح کردند و سبا سلیمانی، دختر علی سلیمانی نیز یادداشتی را که پدرش سال‌ها پیش نگاشته بود و مناسب حال و احوال این روزها بود، ارائه کرد.

این برنامه با روشن کردن یک شمع به یاد سلیمانی و به مناسبت سالروز تولد امام رضا (ع) آغاز شد.

سپس جوادی در سخنان خود درباره انتخاب عنوان سبا برای این مکان هنری توضیح داد: سبا به معنای انسان‌سازی است، همان چیزی که وظیفه هنر است و ما به همین دلیل این عنوان را انتخاب کردیم که یادمان باشد وظیفه ما انسان‌سازی است.

سخنرانی احمدی صدر، مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری دیگر بخش این مراسم بود. ضیایی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری، سید جواد هاشمی، هنرمند و از دوستان نزدیک علی سلیمانی، مدیر عامل باشگاه هنرمندان و نمایندگانی از صندوق اعتباری هنر، جمشید جم، خواننده یار دبستانی من، ناصر آویژه، میروطاهر مظلومی، علی ملاقلی پور، حسن معظمی، فریدون محرابی، محمد مسلمی، گروه هنری هم‌نوا، سیاوش مفیدی، حامد عقیلی، مهدی آل آقا و ... از هنرمندان و مسئولان حاضر در برنامه بودند.

در این برنامه کودکان کار نیز حضور داشتند که بعد از برگزاری افتتاحیه، با حضور عروسک‌های تن پوش جشن کوچکی برای آنان ترتیب داده شد و آموزش آنان آغاز شد.

خانه هنر سبا 20 مدرس دارد که تعدادی از آنان در مراسم افتتاحیه حضور داشتند و آموزش به کودکان کار را آغاز کردند.

در مراسم افتتاحیه این مرکز هنری مسئولان شهرداری به همسر علی سلیمانی قول دادند مکان بزرگتری را در اختیار این خانه هنری بگذارند و از او خواستند استعدادیابی از کودکان کار را در تمام مناطق شهرداری پیگیری کند.

هرینه‌های خانه هنری سبا به صورت شخصی و به کوشش همسر علی سلیمانی تامین می‌شود.

اجرای چند قطعه موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

علی سلیمانی همیشه آرزو داشت خانه هنری را برای آموزش و استعدادیابی کودکان کار و کودکان محروم تاسیس و آنان را با دنیای هنر آشنا کند تا این کودکان دریابند در زندگی به جز سختی و مرارت، چیزهای زیباتری هم وجود دارد.

او برای تحقق این آرزو برنامه‌هایی هم داشت، اما ویروس مهیب کرونا اجازه نداد تا این هنرمند در طول حیات خود به این آرزو دست یابد.

علی سلیمانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بازی درنمایش‌هایی همچون «شکار روباه»، «خنکای ختم خاطره»، «چشم به راه میرغضب»، «عزیز مایی»، «ترن» «سه خانه کوچک» و نمایش اجرا نشده «روز حسین» برای مخاطبان تئاتر خاطره ساز است.

او مرداد سال گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار