معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

مغایرت مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی با نظر کارشناسی

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد که افزایش ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی کارشناسی نیست و با توان زیرساختی وزارت بهداشت همخوانی ندارد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مغایرت مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی با نظر کارشناسی

به گزارش وبدا، ابوالفضل باقری فرد گفت: مصوبه روز گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و توان و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است.

وی افزود: بر اساس قانون، مصوبات ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ریاست شورا که رییس جمهور است مطرح و تصویب شود. پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی باعث افت کیفیت علوم پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد. در حال حاضر 16 هزار دانشجوی دندانپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور داریم که در برخی دانشگاه ها، تجهیزات و فضاهای مناسب آموزشی را در اختیار ندارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکید می کنیم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر سلامت، نیاز به بومی گزینی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی دارد.

باقری فرد با بیان اینکه رشته دندانپزشکی اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی دارد، افزود: در این رشته هر چقدر به موضوع درمان بپردازیم، بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد و به تبع آن پیشگیری و بهداشت تضعیف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار