جزئیات جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور

تهران (پانا) - پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن، حجت الاسلام حمید محمدی،دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی، میکائیل باقری، مدیر کل قرآن،عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش ، حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای عضو کمیسیون آموزش عمومی قرآن در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و نائب رئیس و دبیر کمیسیون ضمن تشکر از زحمات آقایان نوید ادهم و عرفانی نسب در دورن مسئولیت خود در خصوص تاریخچه تشکیل کمیسیون و کارگروه های ذیل آن توضیحاتی را ارائه کرد.

وی از اعضای کمیسیون خواست تا در مسیر نیل به اهداف بلند قرآنی از هیچ کوششی فروگذار ننموده و نظرات و پیشنهادات خود را همواره به دبیرخانه ارائه کنند.

در ادامه جلسه رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح ارتقای توانمندی های قرآنی معلمان ،مدیران و مربیان توضیحاتی را ارائه و پاسخگوی سوالات حاضران در این زمینه بود.

وی استفاده از ظرفیت مؤسسات و تشکل های قرآنی مردمی و خارج از آموزش و پرورش را بسیار حیاتی و کلید موفقیت این طرح دانست و اظهار امیدواری کرد با حمایت کمیسیون و شورای توسعه این طرح قرآنی عظیم در تابستان 1401 اجرایی شود.

طرح اتقان شاه بیت فعالیت های قرآنی کشور است

حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اجرای طرح اتقان که توانمند سازی معلمان ،مدیران و مربیان مقطع ابتدایی است را مهم ترین فعالیت پیش روی جامعه قرآنی کشور دانسته و اجرای آن توسط معاونت آموزش ابتدایی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی و هم افزایی این دو بخش در آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت های تشکل ها و موسسات قرآنی مردمی را عامل موفقیت آن برشمرد.

وی اشاره کرد: مهمترین زمان برای آموزش قرآن مقطع ابتدایی است و برای اینکه بتوانیم در این زمان مهم به اهداف خود دست پیدا کنیم باید آموزگاران این مقطع را در زمینه قرآنی توانمند کنیم.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور از آمادگی 3300 موسسه قرآنی در سراسر کشور برای کمک در اجرای این طرح خبر داد و برنامه های خود را در این زمینه ارائه کرد.

در ادامه فلاح، دبیر کارگروه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در خصوص اقداماتی از سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که به این سازمان سپرده شده است را تشریح و تبیین کرد.

در ادامه سالار عرفانی نسب، رئیس سابق دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش عمومی ،حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور،رحیم قربانی ، عضو حقیقی کمیسیون و محمد علی خواجه پیری، رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی مطالب و نظرات خود را اعلام کردند.

در پایان جلسه مقرر شد جهت بررسی و نهایی‌سازی اعتبارات کمیسیون کارگروهی متشکل از 7 نفر از اعضای کمیسیون تشکیل و برنامه های دستگاه ها را بررسی نمایند.مصوبات این کارگروه به مثابه مصوبات کمیسیون خواهد بود.ضمنا مقرر شد به منظور جبران عقب ماندگی جلسات کمیسیون هر ماه یکبار تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار