تاکید استاندار تهران بر جمع‌آوری معتادان متجاهر در محله هرندی

تهران (پانا) - استاندار تهران بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر به عنوان یکی از درخواست‌های شهروندان محله هرندی اشاره کرد و افزود بطور قطع دوست داریم این افراد اصلاح شوند اما باید این موضوع را حل کنیم.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استاندار تهران بر جمع‌آوری معتادان متجاهر در محله هرندی

محسن منصوری روز سه شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران که با موضوع پیگیری مصوبات درخصوص محله هرندی در مسجد فاطمیه این محله برگزار شد، به خبرنگاران گفت: ۱۰ هزار نفر ظرفیت جدید برای جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح استان تهران باید در سریع‌ترین زمان ممکن محقق شود. اما تا تحقق این مهم هرچه ظرفیت اضافه کردیم فعلا به جمع‌آوری معتادان متجاهر محله هرندی اختصاص پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: ظرف یک تا دو ماه آینده حدود دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر ظرفیت جدید اضافه می‌شود که باید تا در نظر گرفتن اولویت برای محله هرندی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر آن اقدام شود، بی‌تردید باید اقدامات مستمر باشد و دستگاه‌ها نیز با بازمهندسی وظایف خود برای این محله با برنامه اقدام کنند.

استاندار تهران با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه اجتماعی و بازدید از محله هرندی گفت: اینکه امروز در اینجا جمع شده‌ایم به این معنا نیست که وضعیت این محله قرمز و لاینحل است اما بی‌تردید حق مردم این محله شرایط موجود نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون توسط دستگاه‌های مختلف اقدامات و زحمات بسیار خوبی کشیده شده ولی کافی نیست گفت: در برخی جاها غفلت کرده‌ایم و عدم رسیدگی ما در طول زمان آسیب‌هایی را وارد کرده که قطعا حل آنها دفعی نیست و باید به تدریج پیگیری شود.

استاندار تهران ادامه داد: بی‌تردید یک ماه دیگر در این محله جمع خواهیم شد و دستگاه‌های مختلف باید گزارشی از عملکرد خود ظرف این یک ماه ارائه کنند. باید قدم به قدم مسائل را دنبال کنیم البته چند محله دیگر نیز داریم که جنس آنها همانند هرندی است و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این محله مردم متدین و بچه‌های جهادی دغدغه دارند، باید این ظرفیت‌ها در مسیر حل مشکلات تقویت شود. برخی اقدامات حاکمیتی و برخی کارها از جنس فرهنگی است که باید در سطح این محله اجرایی شود.

به گفته منصوری، قطعا می‌توانیم موضوعات این محله را ساماندهی کنیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که با هم‌ افزایی دستگاه‌های مختلف معضلات را حل‌ وفصل کنیم. قطعا ضعف ما در این محله ضعف اقدامات عملیاتی است که باید از این پس توجه لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نکته اول موضوع اشتغال است گفت: باید دستگاه‌های مختلف منزل به منزل و پلاک به پلاک مراجعه داشته باشند تا حتی یک نفر بیکار در این محله باقی نماند که این اقدام با بهره‌گیری از ظرفیت‌ های شهرک‌های صنعتی استان امکان‌پذیر است تا همه افراد بیکار این محله را مشغول به کار کنیم.

به گفته منصوری البته این افراد باید در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی شوند نکته دیگر بحث بهداشت و درمان است نباید هیچ فردی در این محله بدون بیمه باشد. پنج‌هزار پلاک در این محله وجود دارد که می‌توانیم به راحتی افراد فاقد بیمه را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی آموزش و پرورش با هماهنگی بسیج و سپاه برای تابستان دانش‌آموزان این محله گفت: باید اردوهای دانش‌آموزی را برای دانش‌آموزان این محله به صورت برنامه‌ مند و مستمر برگزار کنیم، برنامه عمیق فرهنگی و تربیتی باید در دستور کار قرار گیرد همچنین اقدامات کمیته امداد امام (ره) در این محله باید ادامه پیدا کند و هیچ فرد واجد شرایطی در این محله وجود نداشته باشد که تحت پوشش کمیته امداد نباشد.

استاندار تهران تاکید کرد: محله هرندی دارای ۳۰ مسجد و ۵۰ حسینیه و هیات است که ظرفیت بسیار خوبی قلمداد می‌ شود و نشان از اصالت منطقه دارد درخواست ما از امور مساجد این است که برای همه مساجد این محله امام جماعت مستقر کند و مسجدی بدون امام جماعت وجود نداشته باشد سازمان تبلیغات نیز باید در این مناطق خیمه بزند و امور تبلیغی را پیگیری کند.

به گفته وی، از سوی دیگر با توجه به اینکه موضوع روشنایی درخواست شهروندان این محله و امنیت‌ آفرین است، لازم است که محدودیت‌هایی که در همه جا اعمال می‌ شود در این محله به دلیل مباحثی که دارد استثنا قرار بگیرد و روشنایی که امنیت‌ آفرین است باید مستمر باشد.

منصوری تصریح کرد: بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) باید طرح ویژه‌ای برای این محله و کمک به شهروندان آن اجرایی کند همچنین حوزه صنعت و معدن نیز باید ساماندهی کارگاه‌ های این محله را انجام دهد و موضوع خرید و فروش املاک باید با تدوین دستورالعملی ویژه محقق شود.

به گفته وی، همچنین اجاره‌ خانه در این محله باید با نظارت مرجع سومی همچون بسیج یا نیروی انتظامی انجام شود. اصول و چارچوب‌ها و خط قرمزها باید برای مشاورین املاک محله تبیین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار