رئیس اتاق تبریز:

از گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و آویرو پرتغال استقبال می‌کنیم

تبریز (پانا) - رییس اتاق تبریز بر استقبال تجار و صنعتگران استان از توسعه همکاری های مشترک با آویرو پرتغال تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
از گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و آویرو پرتغال استقبال می‌کنیم

یونس ژائله در جلسه وبیناری با رئیس اتاق بازرگانی آویرو پرتغال اظهار داشت: زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد که این موضوع فرصت خوبی برای گسترش روابط تجاری میان آذربایجان شرقی و کشور پرتغال است.

وی اظهار کرد: موضوع مالیات و معافیت‌ها در بحث سرمایه گذاری بسیار مهم است چرا که با وجود تحریم ها و مشکلات بانکی ناشی از آن باید از سرمایه گذاران حمایت شود.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به وجود پرواز تبریز به لیسبون از مسیر استانبول گفت: بازار ایران و بازار ۵۰۰ میلیون نفری پیرامون آن فرصت بزرگی برای افزایش تبادلات تجاری است.

ژائله افزود: باید برای صادرات به کشورهای پرتغالی زبان از طریق پرتغال برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

وی ضمن دعوت از رئیس اتاق بازرگانی اویرو و هیات تجاری برای حضور در تبریز گفت: برای اتخاذ تصمیمات و برنامه ریزی ها باید اطلاعات مورد نیاز در مورد سرمایه‌گذاری، معافیت‌ها، مالیات، اقامت و سایر موارد لازم را داشته باشیم.

رئیس اتاق تبریز با تاکید بر علاقه‌مندی صاحبان صنایع استان برای سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال به ویژه شهر و استان اویرو گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد بنابراین تجار و صنعتگران استان از توسعه همکاری های مشترک استقبال می کنند.

آمادگی برای تبادل هیات های تجاری

سفیر ایران در لیسبون نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این وبینار اظهار کرد: دو کشور ایران و پرتقال در طول تاریخ روابط تجاری مشترکی با هم داشتند و اکنون نیز این روابط با وجود ظرفیت های زیاد هر دو طرف می تواند گسترش یابد.

دامن پاک جامی با اشاره به آثار تحریم‌ها گفت: سفارت تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط بین شهرهای دو کشور براساس دیپلماسی شهری انجام داده است.

وی افزود: با توجه به این که شهر اویرو ظرفیت ‌های زیادی دارد بنابراین آماده هماهنگی و همکاری مورد نیاز برای تبادل هیات میان دو کشور و دو استان هستیم.

توانمندی‌های ویژه اقتصادی استان اویرو

رئیس اتاق بازرگانی اویرو پرتغال نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های استان اویرو افزود: تولید نمک، سرامیک، ظروف چینی، چوب پنبه، کاغذ، لوازم آرایشی و بهداشتی، ماهیگیری، رباتیک و گردشگری از جمله ظرفیت های این استان است.

جورج سیلوا با بیان این که اویرو همانند ونیز ایتالیا، شهر قایق‌ها است، تاکید کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله توربین‌های بادی جایگاه ویژه ای در صنعت این شهر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اویرو پرتغال ضمن قول مساعد برای ارسال اطلاعات درخواستی، از رئیس و هیات اتاق بازرگانی تبریز برای حضور در شهر اویرو دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار