علیرضا کریمیان در گردهمایی اعضای دفاتر نمایندگی خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران:

خیرین مدرسه‌ساز قبل از بنای یک فضای آموزشی، فرهنگ خیررسانی را بنا می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه، وقتی یک خیر مال خود را وقف توسعه و پیشرفت فضای آموزشی می‌کند، قبل از بنای یک فضای آموزشی، فرهنگ خیررسانی را بنا کرده است؛ این اقدام ارزشمند را دارای تاثیرات فراوانی بر فرهنگیان، جامعه دانش‌آموزان و اولیا دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز قبل از بنای یک فضای آموزشی، فرهنگ خیررسانی را بنا می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پدیده مبارک مدرسه سازی و برکات فراوان معنوی و انسانی حاصل از آن، از پس اقدام خیراندیشانه روح بلند خیرین مدرسه ساز؛ مسیر دانش و آگاهی را روشنی می بخشد و نویدبخش و مصداق بارز انتشار مهر و نهادینه ساختن گام های بلندی است که متضمن رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم است.

گردهمایی اعضای دفاتر نمایندگی خیرین مدرسه ساز شهر تهران با حضور حجت السلام و المسلمین شیرمردی؛ نماینده امام جمعه تهران در شورای آموزش و پرورش شهر تهران و عضو شورای آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حسین پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، نعمت بنی آدم؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیران مناطق نوزده گانه شهر تهران و مسئولین دفاتر خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست با اشاره به اینکه تبدیل ثروت به صدقه جاریه یک کار ارزشمند و نیک است، با ابراز امیدواری اینکه، این جلسه منشأ خیر و برکت فراوان در حوزه آموزش و پرورش شهر تهران باشد، خاطرنشان کرد: این جلسات زمانی مثمرثمر خواهد بود که مصوبات آن منتج به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی با بیان اینکه شهر تهران از نظر فرسودگی مدارس و تراکم دانش آموزی دارای کانون های بحران است که نتیجه شرایط جمعیتی است؛ اقدامات و همت جمعی مردم و دستگاه های اجرایی در کنار آموزش و پرورش را عامل موثری در رفع این موارد دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اولین راهبرد مدیریتی آموزش و پرورش پایتخت که صیانت فرهنگی و تربیتی از دانش آموزان است خاطرنشان کرد: در کنار آموزش، حمایت تربیتی از دانش آموزان موضوع حائز اهمیتی است که باید همواره مورد توجه باشد.

وی در ادامه افزود: کار خیر کردن و عمل شریف وقف از دیرباز در کشور ما بوده و هست که برآمده از فرهنگ دینی ماست و بسیاری از کشورها نیز از آموزه های ما در این زمینه الگو گرفته اند، بنابراین می بایست فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه بیش از پیش نهادینه کنیم که تکریم خیرین در راستای نهادینه کردن این فرهنگ است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه اظهار کرد: وقتی یک خیر مال خود را وقف توسعه و پیشرفت فضای آموزشی می کند، قبل از بنای یک فضای آموزشی، فرهنگ خیر رسانی را بنا کرده است و این اقدام ارزشمند تاثیرات فراوانی بر فرهنگیان معزز، جامعه دانش آموزان و اولیا دارد. لذا از روسای مناطق می خواهم تکریم از خیرین را به عنوان کار فرهنگی نهادینه کنند که اولین دستاورد آنان دلگرمی خیرین و دستاورد دوم این است که دانش آموز با این الگوهای تربیتی ارزشمند تربیت می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به تفاهم نامه میان آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش تهران در خصوص خادم یار شدن فرهنگیان معزز عنوان کرد: مدیران مدارس معمولا دانش آموزان کم برخوردار را شناسایی و اقدامات رسانه ای قابل توجهی را در این زمینه انجام می دهند و خوب است کارهای این چنینی را در راستای فعالیت های خادم یاری فرهنگیان قرار دهیم.

کریمیان ضمن تاکید بر اینکه مدیر باید در چارچوب قانون؛ شجاع و جسور باشد و در بزنگاه های تاریخی تصمیم درست اتخاذ کند، خاطرنشان کرد: موضوع مولدسازی از موضوعات مهم آموزش و پرورش در حوزه توسعه فضاهای آموزشی است و باید مورد توجه باشد، چرا که فضاهای آموزشی که امروز از آن استفاده می کنیم نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و امیدواریم با یک همت جمعی هم درخصوص ساماندهی نیروی انسانی و هم ساماندهی فضاهای آموزشی، فضای شهر تهران را دگرگون کنیم و با یک نگاه یکپارچه به شهر تهران اقدامات ارزشمندی داشته باشیم.

کریمیان همچنین آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز را سه ضلع مشارکتی برای ساخت مدرسه دانست که باید یکدل و همگام پیش روند و با هم‌افزایی و همپوشانی در پیشبرد امور نقش موثر داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اعلام این خبر که فردا برنامه نمادینی درخصوص جمع آوری کتاب‌های درسی برای تولید کاغذ در منطقه ۱۷ برگزار می شود این اقدام را مرتبط با فرهنگ خیری عنوان کرد که می بایست نهادینه شود.

وی تهران را یک ابرشهر برشمرد واذعان داشت؛ در شهر تهران، تلاش برای امور کاربردی هم می بایست به میزان همین گستردگی انجام شود و از ظرفیت اشخاص و نهادها در پیشبرد امور بهره گرفت.

کریمیان در پایان گفت: امیدوارم این نشست منبع خیر و برکت باشد و به واسطه آن وارد فاز جدیدی از همدلی شویم تا بتوانیم برای سال آینده؛ جشن احداث ۱۵۰ مدرسه را بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار