همایش گردشگری آیینی در کاشان برگزار شد

اصفهان (پانا) - همایش گردشگری آیینی با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش گردشگری آیینی در کاشان برگزار شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در همایش که همزمان با افتتاح دبیرخانه گردشگری آیینی در مشهد اردهال برگزار شد، گفت: حوزه گردشگری نیازمند میانداری و پیشگامی کسانی است که دغدغه‌های دینی دارند تا این دغدغه‌ها در تعامل مشترک با وزارتخانه جهت دهی شود.

علی اصغر شالبافیان افزود : انسجام در مفاهیم و اتحاد در عمل می‌تواند در حوزه اجرایی گردشگری دینی به وزارت میراث فرهنگی کمک کند همانطور که با دستور مقام عالی وزارت نیز تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر کمک از حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون تاکید شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از نظرات حوزه در سند تحول دولت نیز در بسیاری از مفاهیم از جمله خانواده محوری، تقویت گردشگری دینی و توجه به تصویرسازی درست از کشور مورد توجه قرار گرفته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: معاونت گردشگری خودش را نیازمند پیاده سازی سند تحول دولت در تعامل مشترک با حوزه و استمداد از ایده‌های خواهران و برادران حوزه ملزم می‌داند.

گردشگری دینی موثر در رفع بحران هویت

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در امور استان‌ها نیز گفت: تعامل با حوزه‌های علمیه در امور گردشگری دینی ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی گفت: یکی از آسیب‌های ما بحران هویت است که با گردشگری دینی می‌توان هویت را تثبیت کرد.

وی افزود: هنر بیان وکلام، هنر قلم و نویسندگی و هنر تسلط به زبان‌های دیگر برای برقراری ارتباط و حیات ظرفیت بالفعل برای گردشگری دینی ملت متمدن ایران با برتر دین از اعتقاد و تمدن است.

به گفته او، داشتن زبان دوم سوم در حوزه گردشگری بویژه گردشگری دینی و وجود زیر ساخت‌های خاص آن ضروری است.

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در امور استان‌ها تصریح کرد: بازدید از مناطق جنگی در راستای معرفی حماسه ایثار، شهادت و معنویت یکی از عرصه‌های گردشگری دینی است که بازدیدکنندگان آن به‌ویژه جوانان غیر مانوس با این حوزه‌ها را متحول و منقلب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: عرصه گردشگری ایران با نگاه توحیدی و مسأله بین‌المللی می‌تواند به شکوفایی و ارتقا برسد.

دانش آموز خبرنگار: محمد طاها نمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار