همزمان با روز جهانی اهدای خون؛ دانش‌‌آموز خبرنگار تهرانی خون اهدا کرد

تهران (پانا) - یک دانش‌آموز تهرانی در روز جهانی اهدای خون با حضور در مرکز انتقال خون و با شرکت در این عمل خداپسندانه به «شعار اهدای خون؛ اهدای زندگی» تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با روز جهانی اهدای خون؛ دانش‌‌آموز خبرنگار تهرانی  خون اهدا کرد

محمدامین راست بندی، دانش آموز خبرنگار و عضو رسمی جمعیت هلال احمر ایران و دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان فرهنگ منطقه ۱۳ به مناسبت روز جهانی اهدای خون گفت: اهدای خون؛ اهدای جان است.

وی افزود: به فرموده کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام که (ایثار خوی نیکوکاران و شیوه نیکان است و همچنین فرمودند: ایثار نیکوترین احسان و بالاترین مراتب ایمان است) ما نیز باید طبق گفته اسوه جهانیان عمل کنیم و خوی ایثار را در خود تقویت کنیم که یکی از ابعاد ایثار؛ اهدای خون است.

راست بندی ادامه داد: اهدای خون علاوه بر اینکه فواید بیرونی برای عموم جامعه دارد و جان انسان های دیگر را نجات می دهد؛ فایده درونی نیز برای سلامتی انسان دارد و در پیشگیری از پیشرفت برخی از بیماری ها مانند غلظت خون موثر است.

وی افزود: من تاکنون سه بار در این کار خیر شرکت کرده و از خداوند بابت نقش کوچکی که در نجات جان هموطنانم داشتم سپاسگزارم.

راست بندی به عنوان پیشنهاد به جوانان و دانش آموزان گفت: جوانان عزیز کشورمان تا فرصت دارند می توانند از شرایطی که در پیش رو دارند استفاده بهینه کرده و در راه های حق و صحیح گام بردارند و با انجام چنین اعمالی علاوه بر تقویت جنبه عبادی؛ جنبه انسانی خود را نیز تقویت کنند.

وی در مورد هدف از اهدای خون تاکید کرد: اهدای خون هنگامی رخ می‌دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می‌کند. خون اهدا شده پس از انجام آزمایش‌های غربالگری و تأیید سلامتی به منظور تهیه فراورده‌های خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و یا اینکه از طریق بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می‌شود. در حقیقت اهدای خون به این معنی است که زندگی افراد زیادی با دریافت خون اهدا شده نجات پیدا می کنند.

وی در پایان با اشاره به رعایت نکات قبل و بعد از اهدای خون گفت: جوانان و نوجوانان حتما قبل از اهدای خون، غذای کامل و شیرینی جات میل کنند تا در حین اهدای خون، دچار ضعف و بی حالی نشوند و پس از اهدای خون نیز تا چند ساعتی با کمی استراحت از کارهای سنگین بپرهیزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار