محسنی بندپی در گفتوگو با پانا مطرح کرد
سازوکار حل مشکل کمبود مشاور در مدارس
مشاوران مدارس میتوانند افت تحصیلی دانشآموزان را تا حد زیادی مرتفع کنند
تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت باید بتوان تعداد مشاوران مدارس را افزایش داد چراکه فارغالتحصیلان زیادی در رشتههای مشاوره و روانشناسی وجود دارند که جویای شغل و آماده همکاری هستند.
محمدعلی محسنی بندپی در گفتوگو با پانا با تاکید بر اینکه تعداد مشاوران در مدارس باید افزایش یابد، اظهار کرد: «معتقدم که پرورش روحی دانشآموزان باید جلوتر از آموزش آنان باشد چرا که اگر ذهن و روان آنان آماده باشد، پذیرش مواد و مفاد درسی هم برای آنان راحتتر خواهد بود.»
عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: «شیوع بیماری کرونا در کشور باعث شد که برخی از دانشآموزان کشور دچار افت تحصیلی شوند و مشکلات اجتماعی، عاطفی، روحی و روانی پیدا کنند که مشاوران مدارس میتوانند تا حد زیادی در رفع این مشکل کمک کنند.»
وی ادامه داد: «شیوع بیماری کرونا منجر به ایجاد چالشهای جدی برای دانشآموزان شد. فارغ از ترس بیماری کرونا، آموزش مجازی، ماندن دانشآموزان در خانه و دوری آنان از دوستانشان باعث شد که آسیب روحی ببینند که مشاوران میتوانند در رفع مشکلات و آسیبهای روحی دانشآموزان مثمرثمر باشند.»
بندپی با تاکید بر اهمیت کار مشاوره در مدارس، گفت: «توجه به نقش مشاوران در مدارس و اهمیت دادن به خدمات سلامت روان باید در وزارت آموزش و پرورش به یک اولویت اساسی تبدیل شود. بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر از آموزش دروس تخصصی، به برطرف کردن مسائل و مشکلات روحی و عاطفی دانشآموزان میپردازند.»
نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «دانشآموزان برای مقابله با استرس، اضطراب و دیگر مشکلات روانشناختی به خدمات مشاورهای نیاز دارند و نظام آموزشی ما باید توان پاسخگویی به مشکلات روحی دانشآموزان را هم داشته باشد.»
عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید به این مساله توجه داشته باشند دانشآموزی که مشکل روحی و عاطفی پیدا کرده است، قطعاً بستر مناسبی برای پذیرش مفاد درسی نخواهد داشت.»
وی اظهار کرد: «آموزش و پرورش باید افراد بیشتری را تحت عنوان مشاور مدارس استخدام کند. اگر وزارت آموزش و پرورش کمبود نیرو برای این بخش دارد، باید از وزارتخانههای دیگر مانند وزارت بهداشت نیرو بگیرد.»
بندپی تصریح کرد: «در حال حاضر فارغ التحصیلان زیادی در رشتههای مشاوره، روانشناسی، روانشناسی تربیت کودکان و روانشناسی بالینی وجود دارد که جویای شغل و آماده همکاری هستند و میتوان آنها را برای کار کردن در بخش مشاوره مدارس جذب کرد. وزارت آموزش و پرورش میتواند با همکاری وزارت بهداشت و انجمن روانشناسی ایران، مشکل کمبود مشاور در مدارس را مرتفع کند.»
ارسال دیدگاه