معاون اجرایی مرکز بهداشت و درمان مازندران در گفت و گو با پانا:

ابتلا به کرونا در مازندران به حداقل رسیده است

ساری (پانا) - معاون اجرایی مرکز بهداشت و درمان استان مازندران اظهار کرد ابتلا به کرونا درمازندران به حداقل و فوت ناشی از این ویروس هم به صفر رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ابتلا به کرونا در مازندران به حداقل رسیده است

رسول ظفرمند در رابطه با وظایف مرکز بهداشت به پانا گفت: همه خدمات درمانی سطح اولی در تکلیف وزارت بهداشت قرار داده شده است. واکسیناسیون، مراقبت از مادران باردار، اطفال، سالمندان و مسائل بهداشت محیط و پیگیری اپیدمی های بیماری ها جزو وظایف مرکز بهداشت استان ها به تبعیت از وزارت بهداشت است. بیشتر این خدمات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی افزود: حدود ۱۷۰۰ خانه بهداشت در سطح استان داریم که تحت نظارت مرکز بهداشت و درمان مازندران قرار گرفته اند و مشغول خدمت رسانی به مردم استان هستند.

ظفرمند بیان کرد: خوشبختانه کرونا در استان مازندران هم مثل سراسر کشور تحت کنترل است و مدتی است که فوت ناشی از کرونا نداریم، واکسیناسیون درصد بالایی از مردم هم انجام شده؛ حدود صد درصد افراد دو دز واکسن را دریافت کردند و دز سوم هم هنوز در حال تزریق هستند.

میزان ابتلا روزانه به کرونا به حداقل ممکن و مرگ و میر ناشی از آن هم به صفر رسیده است.

رسول ظفرمند در رابطه با بیماری آبله میمون اعلام کرد: بیماری آبله میمون مثل آبله مرغان بیماری ویروسی است که در بعضی از کشورهای دنیا شایع شده و واگیردار است. هنوز در استان ما مورد مشکوک به این بیماری مشاهده نشده، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک از راه های مقابله با این بیماری همچون دیگر بیماری های مسری است.

وی با اشاره به فصل کشاورزی و بروز بیماری تب شالیزار ادامه داد: توصیه می‌کنم کشاورزان که به شالیزارها و مزارع کشاورزی می روند از رعایت بهداشت فردی غافل نشوند، اگر در دست و پا زخمی دارند از دستکش و چکمه مخصوص شالیزار استفاده کنند تا از میزان تماس با آلودگی کاسته شود و شاهد موارد کمتری از ابتلا به این بیماری باشیم.

دانش آموز خبرنگار: سامیار مستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار