استاندار کرمان:

مهمترین کار در حوزه جمعیت؛ فرهنگسازی، فضاسازی و تبلیغات بر اساس قانون است

کرمان (پانا) - استاندار کرمان مهمترین کار در حوزه جمعیت را فرهنگسازی دانست و گفت فرهنگسازی بیشتر از بحث اقتصادی در بحث جمعیت مهم بوده و باید به آن توجه ویژه شود.

کد مطلب: ۱۲۸۶۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین کار در حوزه جمعیت؛ فرهنگسازی، فضاسازی و تبلیغات بر اساس قانون است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار، در اولین جلسه قرارگاه استانی جمعیت و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره بر اینکه در همه دوره های تاریخی این افزایش و کاهش و مخالفت و موافقت با افزایش جمعیت وجود داشته است، افزود: از زمانی که سیاست‌های کاهش جمعیت شروع شده است برنده سیاست همواره کتاب بوده و به صورت علمی همواره در طول تاریخ پیگیری شده است.

فداکار در ادامه افزود: کاهش جمعیت همواره ضربه سهمگینی بر پیکره اجتماعی مسلمین در طول تاریخ وارد کرده است، بنابراین افزایش جمعیت از لحاظ سیاسی همیشه به نفع حکومت است. اگر نگاه جامعه به گذشته باقی بماند جامعه منفعل شده و از حرکت باز می ایستد و با تغییر نگاه به جمعیت و نگاه به آینده می توان با افزایش جمعیت حتی تعداد نخبگان را نیز افزایش داد.

وی بحث ازدواج قانونی را مهم دانست و افزود: فضاسازی و تبلیغات بر اساس قانون و همچنین سیاست‌های تشویقی در حوزه فرهنگی و سیاسی باید برنامه‌ریزی شود و بهتر است که این بحث جمعیت خارج از چارچوب اداری پیش رود. باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و افکار عمومی را به مرحله اجرا در بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار