معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد؛

رفتار و عملکرد افراد در سیستم اداری باید بر مبنای قانون باشد

یاسوج (پانا) - معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد رفتار و عملکرد افراد در سیستم اداری باید بر مبنای قانون باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رفتار و عملکرد افراد در سیستم اداری باید بر مبنای قانون باشد

سید نواب دانشی در جمع کارکنان اداری اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: آموزش وپرورش ، فرهنگ و امنیت پایه و قوام هر جامعه ای هستند که در این میان آموزش وپرورش نقش اصلی را دارد.
وی همچنین به جایگاه و اهمیت نقش و تاثیر اموزش و پرورش در خانواده ها و به تبع آن بر جامعه اشاره و اظهار دکرد: هر اقدامی از طرف جامعه فرهنگیان بر خانواده ها تاثیرگذار خواهد بود.

دانشی با بیان راهکارهایی برای ارتقا سلامت اداری افزود: اگر افراد در مسئولیت‌های اداری با وظایف و قوانین و مقررات آشنا باشند و در چهارچوب قانون حرکت کنند شاهد انحراف و شکل گیری فساد در جامعه نخواهیم بود .

وی، مقابله با فساد را نیازمند حرکت تیمی در هر سازمانی عنوان کرد و گفت: عدم شناخت از وظایف و مقرارت منجر به بروز فساد اداری خواهد شد که لازم است در تمام رده های کاری در ادارات افراد توجیح شوند تا شاهد محیطی سالم و و مبتنی بر قوانین باشیم.

دانشی افزود: مطالعه و اشراف بر شرح وظایف اداری، مطالعه قوانین مرتبط با حوزه کاری و آموزش و تربیت نیرو های توانمند از مهمترین راهکارهای ارتقای سلامت اداری است.

معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد از آمادگی این سازمان جهت مشاوره و همکاری در موضوعات کاری برای جلوگیری از بروز فساد در سیستم اداری خبر داد و بیان کرد: در سازمان بازرسی دنبال مچ گیری نیستیم و با آگاهی بخشی و پیشگیری قطعا می توانیم زمینه های بروز فساد در دستگاهها را بخشکانیم.

وی با تاکید به اینکه هر گونه فعل و یا ترک فعل منجر به فساد بر اساس قوانین و مقررات تخلف اداری و یا جرم محسوب می شود گفت: نظارت درون دستگاهی و شفاف سازی که توسط واحدهای مسیول از جمله حراستها، بازرسی ها و وظایف نظارتی مدیران بر اساس ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و مواد ۱۳ تا ۱۵ قانون ارتقا سلامت نظام اداری محقق می شود، نقش مهمی در سالم سازی محیط اداری دارد که باعث تقویت قانونمندی در سیستم و پاسخگویی خواهد بود.
دانشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تیرماه ۱۳۸۸ در دیدار رییس قوه قضاییه و معاونین در خصوص رابطه قانومندی و عدالت، اظهار کرد؛ بنا به فرمایش معظم له در همه‌ی قضایا - قضایای فردی، قضایای اجتماعی - اگر قانون ملاک عمل باشد، عدالت تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار