مدیر کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد:

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ضرورت و اهمیت ویژه ای برخوردار است

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد32 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از چهارم تیرماه جاری در سراسر استان دایر و آماده پذیرش نوآموزان است که در چنین شرایطی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ضرورت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ضرورت و اهمیت ویژه ای برخوردار است

جلسه ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پیش دبستانی و دانش آموزان با نیازهای ویژه، با حضور علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش،زهرا فشنی معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی، سهیلا هادیان کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی، عباس کشاورز رییس اداره استثنایی و جمعی از معاونین و روسای ادارات در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزدر سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان از ضرورت و اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است در این خصوص دقت و پیگیری مجدانه ای صورت گیرد بنابراین کاری که اداره استثنایی انجام می دهد کار بسیار مهمی برای دانش آموزان و اولیا است.

وی در ادامه تاکید کرد:دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی همیشه همراه و همدل با آموزش و پرورش در سلامت دانش آموزان نقش بسزایی ایفا کردند.

حجر گشت اضافه کرد: طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان از 4 تیر شروع می شود و تا پایان تابستان ادامه می یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با همت و همکاری معاونت آموزش ابتدایی و پشتیبانی و تربیت بدنی و سلامت سنجش بصورت صد درصدی در استان انجام می گیرد.

در ادامه عباس کشاورز رییس اداره استثنایی استان البرز ضمن تشکر از همه همکاران ،دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی افزود: اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است.

وی گفت: فعالیت کارشناسان در این حوزه همانند خشتی است که اگر اشتباه نهاده شود مسیر زندگی یک فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

کشاورز بیان کرد: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان است.

وی با اشاره به اینکه ترک تحصیل دانش آموزان در دوره ابتدایی پیام های منفی جامعه را در پی دارد، یادآوری کرد: عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد، و همچنین عدم سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش آموزان می شود و یکی از دلایل ترک تحصیل در این دوره عدم سنجش یا سنجش ناصحیح دانش آموز بوده است.

کشاورز با بیان اینکه کارشناس پایگاه سنجش در نظر داشته باشند که احترام به مردم در اولویت کاری است تصریح کرد: اگر دانش آموزی بر اساس معیار نیاز به آموزش ویژه داشت سعی کنید اعتماد خانواده ها را جلب کنید و در صورت ناملایمات بابت این قضیه با رفتاری دلسوزانه آن ها را هدایت کنید.

رییس اداره استثنایی البرز گفت: در این زمینه نیاز است مردم با آگاهی بیشتری با موضوع روبرو شوند و با استفاده از اطلاع رسانی وسیع در سطح استان، آگاهی آنان ارتقا داده شود.

کشاورز در ادامه اظهارکرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان پس از ثبت نام در مدرسه ونوبت گیری ، به مراکز بهداشتی جهت انجام واکسیناسیون مراجعه نمایند.

رییس اداره استثنایی بیان کرد: به منظور سلامت نوآموزان دبستان و پیش دبستان کارگروهی جهت بررسی وضعیت پایگاه‌های سنجش، قبل از شروع برنامه سنجش تشکیل گردیده و از پایگاه‌ها بازدید به عمل می آید.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار استان در سال گذشته پیش بینی می شود؛ امسال بیش از 50000 نفر نوآموز دبستان و نو آموزان پیش دبستان باشند.

وی با بیان اینکه در این طرح، بینایی، شنوایی، سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان بدو ورود به مدرسه بررسی می شود افزود: در صورت مشکل در مرحله اول دانش آموزان به مرحله تخصصی معرفی می شوند.که هزینه این طرح هم60 هزار تومان است.

کشاورز مدارک و شرایط مورد نیازجهت انجام سنجش در پایگاه را بدین شرح اعلام کرد: شناسنامه دانش آموز و والدین ،کارت واکسیناسیون تکمیل شده ،یک قطعه 4*3،

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در مورد فرآیند ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش ارزیابی داوطلبین جهش تحصیلی پایه های اول، دوم، سوم و چهارم ابتدایی و چند پایه ابتدایی گفت: ابتدا درخواست ولی دانش آموز مبنی بر تقاضای جهش به همراه کارنامه های پایه فعلی و پایه های قبل با سطح پیشرفت خیلی خوب به استثنای دروس (تربیت بدنی ووضعیت تربیتی ) توسط مدیر مدرسه دریافت و در ادامه موارد فوق در شورای مدرسه بررسی وپس از تایید توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا ثبت می شود.

رییس اداره استثنایی در پایان اظهار کرد: از طریق سامانه پرداخت وجه الکترونیکیhttp://h7. iehs.ir/tashkhis/payمراحل پرداخت وجه به مبلغ 000/ 180 هزار تومان انجام و کد رهگیری دریافت کنند.

وی ادامه داد: ورود به آدرس سامانه سنجشhttp:// tashkhis.csdeo.ir و انتخاب گزینه نوبت گیری ،نسبت به نوبت گیری و ارجاع به پایگاه تخصصی اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار