معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن:
گسترش برنامههای تربیتی و مذهبی جهانبینی معنوی ارزشمندی را به دانشآموزان خواهد بخشید
رودهن(پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش وپرورش رودهن همزمان با ولادت امام رضا(ع)برنامههای تربیتی و مذهبی مناسب وپرشور در مدارس را پیرامون امامت و ولایت، عاملی مهمی در پرورش انسانهایی دانست که به حفظ کرامت امامی چون امام رضا(ع) در جامعه پایبند و معتقد خواهند ماند.
سید احمد الهی نیا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن در گفتوگو با پانا همزمان با ولادت امام رضا علیهالسلام گفت: «امام رضا در ایران قطب مذهبی و ارزشی برای ما مسلمانان است، در واقع وقتی واژه قداست را برای مشهد به کار میبریم یعنی به جایگاه والای امامت واقف هستیم، امام رضا علیهالسلام ایران و علیالخصوص مشهد را به کانون ولایت و امامت برای ما تبدیل کرده است.»
وی افزود: «با توجه به این جایگاه و موقعیت مذهبی که نصیب ما ایرانیان شده است آموزش وپرورش و به طور جز ما در مدارس باید بیشترین بهره را ببریم، برنامههای تربیتی و مذهبی پیرامون امامت و ولایت و اسلام با استعانت به این امام بزرگوار باید بسیار ملموستر و عینیتر دنبال شود. دانشآموزان ما در خانواده و مدرسه از بدو تولد با امام رضا(ع) آشنا میشوند، چون اسم این امام در میان ما ایرانیها به وفور به گوش میرسد و همین امر باعث میشود زمینهها و بسترهای لازم ترویجی اسلام و ایمان در ذهن و روانشان آماده پذیرش آموزشهای گستردهتر باشد و امید داشت که بتوان در قالب برنامههای مختلف، روحیه معنوی و مذهبی را در بین دانشآموزان گسترش داد.»
الهی نیا در ادامه عنوان کرد: «برگزاری نشستهایی در قالب امام رضا شناسی، جایگاه ایشان در جهان اسلام، زندگینامه و شخصیت معنوی و عرفانی ایشان، اعتقادات ریشهای که پیرامونش در بین مردم وجود دارد، توسل به این امام بزرگوار و دعا و التماس برای شفای بیماران و گرهگشایی مشکلات، بررسی جایگاه این امام در میان دیگر ملل مسلمان که هرساله به ایران میآیند و برای زیارت به مشهد میروند و بسیاری موارد دیگر که اگر در مدارس تخصصی و اصولی پیگیری شود و در دستور کار اجرایی و تربیتی قرار بگیرد قطعا جهانبینی معنوی ارزشمندی را به دانشآموزان ما خواهد بخشید.»
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «مربیان و معاونین پرورشی در مدارس در این زمینه باید بسیار هوشمندانه و هنرمندانه این امام مهربانی را برای دانشآموزان بخصوص در مقاطع ابتدایی تعریف و جایگاهسازی کنند. کودکان و نوجوانان در مدارس وقتی عمیق در معرض آموزشهای بنیادی معنوی و مذهبی قرار میگیرند در بزرگسالی هم انسانهایی وارسته با تکیه بر همان مبانی نهادینه شده در دوران کودکی خود میشوند که فقط لازم است آنها را حراست کنند و پرورش دهند تا از مسیر اسلام و دین خارج نشوند و به کمال معنوی برسند.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه