کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد:
مهارتآموزی دانشآموزان راهی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است
ملارد (پانا) - کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس گفت برنامهریزی برای مهارتآموزی دانشآموزان، راهی برای کاهش گرایش نوجوانان به معضلات اجتماعی است.
الناز میرزایی، کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد با توجه به فرارسیدن تعطیلی مدارس بیان کرد: «با توجه به اهمیت اوقات فراغت دانشآموزان و در پیش رو بودن ایام تابستان، لازم است حوزه پرورشی و فرهنگی هنری برنامههای لازم را برای پرورش استعدادهای نهفته دانشآموزان در زمینههای مختلف ایجاد کند.»
وی در مورد ضرورت برنامهریزی درست در مورد این موضوع ادامه داد: «به دلیل عدم آگاهی و شناخت والدین و خانواده نسبت به اهمیت اوقات فراغت دانشآموزان و نبود برنامه مناسب و جذاب، آسیبهای بسیاری ممکن است به دانش آموزان وارد شود.»
میرزایی افزود: «همچنین با توجه به حضور دانشآموزان در فضای مجازی در اکثر ساعات شبانهروز، بیشتر وقت دانشآموزان به فضای مجازی اختصاص یافته و بر سلامت جسمی، روحی و روانی آنان تاثیر منفی میگذارد، بنابراین حوزه پرورشی میتواند با ایجاد برنامهها و کلاسهای فرهنگی و هنری با همکاری و تعامل مدرسه و خانواده انجام دهد.»
کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد گفت: «خانوادهها باید استعداد و مهارت و علایق فرزندان را بشناسند و جهت رسیدن و مهارت آموزی آنها اقدام و فعالیت جدی داشته باشند، فعالیتهای فرهنگی و هنری به صورت فردی مثل طراحی و قالیبافی و گروهی مثل شرکت در نمایش، موسیقی و سرود میتواند روحیه تعامل، همفکری، مسئولیتپذیری، مشارکت در کارهای گروهی و کشف استعدادهای برتر را موجب شود.»
وی در مورد فواید برنامهریزی آموختن مهارتهای فرهنگی، هنری، اجتماعی دانشآموزان تصریح کرد: «از طریق شرکت در کلاسهای مختلف، دانشآموزان میتوانند خود را برای جشنوارههایی که در سال تحصیلی برگزار میشود، محک زده و خود را برای حضور فعال در جامعه آماده کنند، حوزه پرورشی نیز میتواند از طریق این چنین برنامهها، دانشآموزانی که استعدادهای برتر تمامی شاخههای هنری هستند را شناسایی کرده و در برنامهها و همایشها از استعداد آنان استفاده کند.»
خبرنگار: سحر شیخی
ارسال دیدگاه