عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

ارسال دستورالعمل‌های ایمنی به مالکان ساختمان‌های نا ایمن

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت که اخطاربرای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن توسط دادستانی داده می‌شود و پس از مهلت قانونی نسبت به تعطیلی بنای ناایمن اقدام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۴۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال دستورالعمل‌های ایمنی به مالکان ساختمان‌های نا ایمن

مهدی بابایی در گفت‌وگو با پانا درخصوص لیست ساختمان‌های ناایمن تهران گفت: «این ساختمان‌ها جزو اولویت اصلی برای ایمن‌سازی هستند و در جلساتی که با آتش‌نشانی داشتیم قرار شد این ساختمان‌ها اولویت‌بندی شود و اخطارهای لازم برای همه این ساختمان‌ها صادر شده است. منظور از اخطار نیز این است که دستورالعمل ایمنی هم برای مالک صادر شده که اگر می‌خواهد به نقطه ایمن برسد باید این دستورالعمل را رعایت کند.»

وی ادامه داد: «مواردی که انجام ندادند با هماهنگی که با معاون دادستانی شده هر هفته سه پرونده را مطرح می‌کنیم تا مالکان را دعوت کنند و خود معاون دادستان اخطاریه را ابلاغ می‌کند. در بازه زمانی آتش‌نشانی بر اساس حجم کار معین می‌کند تا در بازه زمانی سه تا ۶ ماهه فرایند ایمن‌سازی را انجام دهند و مواردی که انجام نمی‌دهند چون توسط معاون دادستان ابلاغ شده بعد از مهلت قانونی نسبت به تعطیلی اقدام می‌شود.»

بابایی درخصوص قرار داشتن برخی از اماکن تفریحی در لیست ناایمن‌ها مانند پارک ارم نیز گفت: «ادوات پارک ارم توسط سازمان ملی استاندارد چک می‌شود. بحث ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی در حوزه ساختمان‌ها و آتش‌سوزی است و سازمان استاندارد به صورت دوره‌ای از لوازم شهربازیها بازدید می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار