وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار برای آموزش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از طریق سازمان انرژی اتمی برای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی صلح‌آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و اظهار کرد از هفته آینده با استفاده از برترین‌ دانشمندان جهان در علوم هسته‌ای برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بین‌المللی صادر می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۴۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار برای آموزش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای به دانش‌آموزان

یوسف نوری روز پنج‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ملایر، اظهار داشت: ۱۵ هزار نیروی آموزشی در حوزه آموزش ابتدایی جذب شده است و با توجه به اینکه برخی از این افراد در سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستند، برای آنها کارورزی گذاشتیم تا در سال تحصیلی جدید در کلاس های درس حاضر شوند.

وی افزود: همچنین امسال علاوه بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، ۶۰ هزار نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش جذب شدند که سال‌های گذشته این اتفاق نیفتاده بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حمایت های موثر دولت و مجلس از حوزه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: بودجه این وزارت آموزش و پرورش در سال جاری ۱۳ درصد افزایش یافته و حداقل حقوق‌ها نیز بر همین اساس افزایش مطلوبی داشت به نحوی که حقوق ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش ۵۷ درصد بیشتر شده است.

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از طریق سازمان انرژی اتمی برای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی صلح‌آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و اظهار داشت: از هفته آینده با استفاده از برترین‌ دانشمندان جهان در علوم هسته ای برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بین‌المللی صادر می‌شود.

وی با اشاره به انجام آموزش در محیط بلاک‌چین گفت: با توجه به شعار سال باید به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان برویم.

نوری در ادامه از تجهیز ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی مدارس و تکمیل آن ها در سال‌تحصیلی جدید خبر داد و افزود: ۱۲ هزار مدرسه در سطح کشور به صورت کانکسی، خشتی و سنگی است که با کمک خیرین در حال نوسازی آنها هستیم.

وی بر لزوم انجام فعالیت‌های قرآنی و کارهای پرورشی در مدارس تاکید کرد و گفت: اجازه دهید دانش‌آموزان از سر کلاس درس به بیرون بروند و با فضای بیرون و محیط اطراف خود آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید نظام آموزشی را تربیتی کنیم، تاکید کرد: تغدیه رایگان دانش‌آموزان حدف شده بود که از بتدای سال‌تحصیلی جدید، مجددا احیا می‌شود.

مخالف برگزاری کنکور هستیم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری کنکور را قبول ندارم، گفت: چنانچه در برگزاری کنکور حوزه‌بندی به درستی انجام نشده باشد، اجازه نمی‌دهیم این آزمون در مدارس برگزار شود.

نظام پذیرش آموزش عالی از آموزش عمومی باید جدا شود

نوری با اشاره به اینکه هنوز در آموزش و پرورش درگیر برگزاری کنکور هستیم، در حالی که برگزاری کنکور وظیفه دانشگاه است و نظام پذیرش آموزش عالی از آموزش عمومی باید جدا شود، تاکید کرد: قصد داریم کنکور را تشریحی و سه ساله کنیم و ضریب آن را قطعی بین ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد قرار دهیم و به جد دنبال این کار هستیم.

رفع مشکلات رفاهی و اجرای دقیق رتبه بندی معلمان

وی در ادامه با بیان اینکه رفع مشکلات بیمه و رفاهیات معلمان در دست پیگیری و اقدام است، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان هنوز وقت دارد و از ۳۱ شهریور آغاز شده است و دولت و مجلس برای اجرای این طرح همگام هستند و این اطمینان خاطر را به معلمان می‌دهیم که طرح به خوبی اجرا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت همراه آموزش و پرورش است و اتفاقات خوبی در این حوزه روی داده است، افزود: با همت دولت و مجلس و همراهی شورای نگهبان قانون رتبه‌بندی معلمان به خوبی درحال اجراست به طورب که این طرح در ابتدا با بودجه پنج هزار میلیارد تومان ارایه شده بود که در حال حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱.۵ سال رسیده است.

نوری همچنین به توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: از محل سفرهای استانی دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌ای که داشتیم برای ساخت مدارس به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در بخش خیرین نیز اعتباراتی خوبی گذاشتیم که نوید موفقیت ها و انجام کارهای بزرگی را در این حوزه می دهد.

وی گفت: روند سریع مهاجرت، رشد جمعیت، فرسودگی مدارس و دیگر موارد اجازه نمی‌دهد به درستی به ساخت و ساز و بهسازی فضاهای آموزشی بپردازیم هرچند در ۶ ماه گذشته، پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در سفر دولت ۲ برابر شده و باید روش‌های دیگری نیز برای این موضوع طراحی شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فضای فیزیکی هنرستان‌های کشور پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است که تنها از یک‌هزار هکتار آن استفاده می‌شود و این فضا باید برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها درنظر گرفته شود و از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه برای مهارت آموزی دانش آموزان استقبال می کنیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار