آیت‌الله رئیسی در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس‌جمهور ارمنستان:

رایزنی‌های مستمر میان تهران و ایروان نشانه عمق روابط دوستانه دو طرف است

سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران تضمین‌کننده امنیت و رونق اقتصادی تجاری منطقه‌ای است

تهران (پانا) - رئیس جمهوری رایزنی‌های مستمر میان تهران و ایروان را نشانه اهمیت و عمق روابط دوستانه دو طرف توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی‌های مستمر میان تهران و ایروان نشانه عمق روابط دوستانه دو طرف است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی واهاگن خاچاطوریان، رئیس جمهور ارمنستان رایزنی‌های مستمر را نشانه اهمیت و عمق روابط دوستانه دو کشور توصیف کرد و گفت: ایران، ارمنستان را کشور دوست و نزدیک به خود می‌داند و برای همسایگی با ارمنستان اهمیت قائل است.

رئیس‌جمهوری سیاست اصولی ایران را حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت همه کشورها برشمرد و افزود: حفظ ژئوپلتیک منطقه ازجمله مرزهای بین‌المللی، احترام به حاکمیت ملی کشورها و تقویت زیرساخت های ارتباطاتی بین منطقه‌‌ای مورد تاکید و توجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیاست‌های اصولی است.

وی با ابراز حمایت کشورمان از گسترش همکاری‌های دو و چندجانبه در حوزه های انرژی و حمل و نقل، خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها موجب تقویت صلح و ثبات و رونق اقتصادی و تجاری در منطقه می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه ایران از پیشرفت در گفت‌وگو‌های صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم مسائل باقیمانده در این زمینه بر اساس اصول حقوق بین‌الملل، به صورت مسالمت آمیز و با احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور و نیز توجه به حقوق و امنیت همه مردم منطقه قفقاز حل و فصل شود.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران عمیقا مقید به این نکته است که مسائل منطقه باید با همفکری و همکاری همه کشورهای منطقه و بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل حل و فصل شود.

وی‌ خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه دوست ملت‌های منطقه نیست و ظلمی که این رژیم به مردم فلسطین کرده است، در تاریخ نظیر ندارد. باید با حساسیت و احتیاط تمام با تحرکات رژیم صهیونیستی مواجه شد تا از نفوذ او در منطقه جلوگیری شود.

علاقمند به گسترش تعاملات و همکاری‌ها با ایران هستیم

واهاگن خاچاطوریان، رئیس جمهور ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی با ارائه گزارشی از توافقات اجرا شده، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و تاکید بر حفظ تمامیت و حاکمیت ارضی همه کشورها قدردانی کرده و نقش کشورمان در منطقه را مهم و موثر توصیف کرد.

رئیس جمهور ارمنستان با ابراز علاقمندی کشورش برای گسترش تعاملات و همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی با کشورمان گفت: برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور قطعا بر تسهیل و تسریع در روند رو به گسترش روابط دو کشور تاثیر‌گذار خواهد بود.

خاچاطوریان با ارائه توضیحاتی از روند مذاکرات و رایزنی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان،‌ از برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کشورهای ۳+۳ در تهران استقبال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار