نماینده ولی فقیه در مازندران :

امام راحل انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین آغاز کرد

ساری (پانا) - نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد امام راحل، انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین آغاز کرد یعنی با تعیین ماهیت رژیم، اهداف رژیم و شناساندن این ماهیت ظالمانه دست نشانده استکبار جهانی و همچنین تبیین دست های پشت پرده‌ای که رژیم خائنانه شاهنشاهی را مدیریت می‌کردند، انقلاب کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امام راحل انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین آغاز کرد

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در چمستان اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این انقلاب بدون نام امام خمینی در هیچ جای این دنیا شناخته شده نیست.

وی افزود : اگر ما از عنصر مردمی استفاده و انقلاب را با دست مردم پیش ببریم و بناست که از سلاح و قوه قهریه استفاده نشود با دست خالی با تظاهرات و حضور در میدان، انقلاب را پیش ببرند، قطعاً باید تبیین کافی انجام بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد : انقلاب و رویارویی امام با رژیم ۳ مرحله داشت: یکی سال ۱۳۴۱ قبل از ماجراهای ۱۳۴۲ در جریان انجمن های ایالتی و ولایتی و دوم هم در جریان سال ۴۲ انقلاب سیاه را به تعبیر خودشان انقلاب سفید تصویب لوایح و سوم هم در ماجرای کاپیتولاسیون و آن سخنرانی آتشین که منجر به تبعید حضرت امام شد. همچنین با سخنرانی ها و اعلامیه هایی که امام می داد و دست به دست، نوار به نوار این ها در سراسر مملکت منتشر شد و بالاخره مردم را آگاه کرد و در جریان قرار داد. این تبیین یک سنت شکنی بوده است.

وی ادامه داد: مراجع و علمای گذشته به شکل الان، اهل سخن و صحبت مسائل برای مردم نبودند، رابطه بین امامت و امّت بر دو پایه است: امام نه تنها برای مردم جهاد تبیین می کرد، بلکه برای علما و مراجع و دانشگاهیان و فرهیختگان هم امام از پشت پرده ها و مسائل مختلف اطلاع می داد.

لائینی اظهار کرد: ما زیر سایه جهاد امام و شهدای بزرگوار انقلاب و شهدای ۱۵ خرداد به این پیروزی بزرگ رسیدیم و امروز ۴۱ ، ۴۲ سال است که در سایه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و از برکاتش بهره‌مند می شویم.

وی گفت: امروز ما در شرایط سختی قرار گرفتیم اما از یک طرف خدا را شاکر هستیم که وضعیتی پیش آمده که کم سابقه بود و کمتر اتفاق می‌افتد؛ این وفاقی که بین قوای سه گانه ایجاد شده و در مسیر ولایت وجود دارد، بسیار مهم است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم دولت آقای رئیسی فرصت بسیار خوبی است چیزهایی را که در اولویت هایش قرار داده بود نظیر ایجاد ارتباط قوی با همسایگان را عملی کنند.

خبرنگار: امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار