نایب رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا دکل‌های مخابراتی در پایتخت افزایش یافته است

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت دلیل اصلی افزایش دکل‌ها در تهران این است که زیرساخت فیبر نوری در تهران ضعیف است و فشار بار بر روی دکل‌ها وارد می شود.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
چرا دکل‌های مخابراتی در پایتخت افزایش یافته است

مهدی بابایی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به پرسشی درخصوص افزایش دکل‌های مخابراتی در شهر تهران گفت: «‌مجوز برای نصب دکل‌ها بر اساس میزان درخواست‌هایی که از اپراتورها می‌آید مورد بررسی قرار می‌گیرند و چند آیتم در صدور مجوز برای ما بسیار مهم است و اصلی‌ترین موضوع که سلامت است بحث میزان فاصله دکل‌ها از ساختمان‌های مسکونی است و موضوع سیما و منظر شهری هم یکی دیگر از اولیت‌های مهم در صدور مجوز است.»

وی ادامه داد:‌ «یک کمیته این موضوع را بررسی می‌کند که نماینده سازمان محیط زیست و نماینده سازمان ارتباطات رادیویی در آن حضور دارند و در هر مورد که نیاز به تشعشع‌سنجی است آنها را برای تشعشع‌سنجی می‌فرستیم و گزارشی که سازمان انرژی هسته‌ای از تشعشع‌سنجی می‌دهد معیار می‌شود که مجوز بدهیم یا ندهیم.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ «دلیل اصلی افزایش دکل‌ها این است که زیرساخت فیبر نوری در تهران ضعیف است و فشار بار بر روی دکل‌ها وارد می‌شود. الآن از لحاظ آنتن‌دهی در تهران مشکل نداریم و نقاط کور نزدیک به صفر است؛ ولی چون کاربران اینترنت خود را روی تلفن همراه استفاده می‌کنند باعث می‌شود تعداد دکل‌ها در تهران افزایش یابد. اگر زیرساخت فیبر نوری را توسعه دهیم که دچار عقب ماندگی شده مشکل حل می‌شود. جزو اولویت‌هاست که فیبر نوری توسعه پیدا کند و به تبع آن اینترنت روی اینترنت خانگی بیاید و فشار از روی تلفن همراه برداشته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار