در گفت‌وگو با پانا

حسین مرادی‌زاده: مهاجرت انیماتورها معضلی جدی است

تهران (پانا) - کارگردان انیمیشن «عقل سرخ» معتقد است حمایت‌های مرکز گسترش از تولید انیمیشن در ایران، حیات این صنعت-هنر را تضمین کرده است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حسین مرادی‌زاده:  مهاجرت انیماتورها معضلی جدی است

حسین مرادی‌زاده کارگردان انیمیشن کوتاه «عقل سرخ» درباره این فیلم به پانا گفت: انیمیشن «عقل سرخ» ، به مدت ۷ دقیقه براساس رساله عقل سرخ سهروردی ساخته شده است.
مرادی‌زاده با اشاره به اینکه موفقیت کارگردان‌های جوان در حیطه انیمیشن فقط به استعداد بستگی ندارد و پارامترهای بیشتری نیاز به بررسی دارد گفت: انیمیشن دیربازده است و در یک اقتصاد پرمشکل روند رشد سخت اتفاق می‌افتد.

وی افزود: به نظر من باید از انیمیشن کوتاه حمایت و قیمت‌ها را به روز کرد تا هنرمند بتواند به ساخت فیلم کوتاه انیمیشن ادامه دهد. باید استعدادها را حفظ کرد و به آنها اهمیت داد. همین استعدادها هستند که بخاطر شرایط دشوار زندگی به مهاجرت فکر می‌کنند، این روزها بیشتر باید به از دست نرفتن استعدادها توجه شود.

مرادی‌زاده روند تولید انیمیشن بلند را بسیار سخت توصیف کرده و گفت: ساخت انیمیشن سینمایی استاندارد در کشور ما تقریبا امکان‌پذیر نیست. تنها کشورهایی می‌توانند انیمیشن بلند بسازند و برای‌شان سود آور باشد که اقتصاد بدون تورم و یا تورم پایین داشته باشند.

این کارگردان ادامه داد: جشنواره پویانمایی یکی از بهترین جشنواره‌های انیمیشن است و برگزاری آن باعث ایجاد انگیزه و تلاش در بین انیماتورهاست، محلی که فیلمسازان انیمیشن گرد هم می آیند و به تبادل نظر می‌پردازند ، فیلم‌های یکدیگر را می‌بینند و در کنفرانس‌ها شرکت می‌کنند و همین باعث رشد فیلم انیمیشن کوتاه ایران می‌شود.

مرادی‌زاده با بیان اینکه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در این سال‌ها بهترین تولید کننده انیمیشن کوتاه کشور بوده است گفت: مرکز گسترش چند سال است که بهترین جوایز را به خود اختصاص می‌دهد و در جشنواره‌ها می‌درخشد. اگر حمایت‌های مرکز نبود انیمیشن کوتاه ایران با سختی بیشتری مواجه می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار