چاپ 9 عنوان کتاب با موضوع گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل خبر داد و گفت بیش از هزار مقاله علمی در ادوار مختلف به رشته تحریر درآمده است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
چاپ 9 عنوان کتاب با موضوع گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل

مراسم اختتامیه مناظرات رضوی با حضور آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و سایر مسئولان استانی در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد.

در این مراسم عبداله بحرالعلومی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه بیستمین جشنواره سراسری رضوی از بدو آغاز تاکنون بصورت ملی آغاز شده و استان اردبیل نیز همواره میزبان یکی از بخش های اصلی این جشنواره بوده است. گفت: استان اردبیل همواره نقش موثری در جشنواره ملی رضوی ایفا کرده و مورد تجلیل وزارت ارشاد و بنیاد امام رضا(ع) نیز قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری چاووشی خوانی رضوی در سال‌های آغازین جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت: قبل از آنکه شاهد برگزاری مناظرات و گفتگوی رضوی در استان اردبیل باشیم میزبان چاووشی خوانی رضوی بودیم که آن رویداد هنری و مذهبی نیز در نوع خود بی نظیر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تاریخچه برگزار جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی اشاره کرد و گفت: این کار مهم با ابتکار آیت الله سید حسن عاملی ،نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شکل گرفت که بدین وسیله وزانت علمی رویداد ملی و بین الملی جشنواره رضوی به استان اردبیل واگذار شد.

بحرالعلومی به استقبال محققان و پژوهشگران علوم اسلامی از کشورهای مختلف و مراکز علمی حوزه و دانشگاه سراسر کشور از این جشنوره علمی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی مناظرات رضوی بصورت بین المللی هستیم.

وی در پایان سخنان خود به تشریح جزئیات هفتمین جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی پرداخت و گفت: ماحصل برگزاری شش دوره گذشته چاپ و انتشار 9 عنوان کتاب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تولیدات علمی این جشنواره در 7 دوره گذشته اشاره کرد و گفت: تولید بیش از هزار عنوان مقاله با شرکت بیش از دو هزار محقق و پژوهشگر داخلی و خارجی از افتخارات این همایش علمی است.

بحرالعلومی با بیان اینکه در دوره هفتم 110 مقاله علمی و پژوهشی از افغانستان،نیجریه و استان های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، گیلان و اردبیل به دبیرخانه همایش ارسال شده بود، گفت: در نهایت 28 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه 8 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر کشور کار قضاوت و داوری این جشنواره را بر عهده داشتند گفت: در نهایت 10 مقاله حاصل تلاش 19 محقق، بعنوان برگزیده معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از چاپ کتاب عطر رضوان مجموعه مقالات منتخب هفتمین جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی خبر داد و گفت: آیین رونمایی از این کتاب فاخر بزودی در شورای فرهنگ عمومی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار