شمخانی: آبادان از زیر آوارهای متروپل و جنگ روانی دشمن سربلند بیرون خواهد آمد

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت مردم آبادان چون همیشه از زیر آوارهایی که دشمنان برای لطمه زدن به جان و روان آنها طراحی کرده‌اند سربلند بیرون خواهند آمد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شمخانی: آبادان از زیر آوارهای متروپل و جنگ روانی دشمن سربلند بیرون خواهد آمد

در مراسمی که امروز (سه‌شنبه ۱۰، خرداد) با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خوزستانی های مقیم تهران در مسجد ولی‌عصر(عج) برگزار شد، دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، طی سخنانی با تسلیت به بازماندگان و داغدیدگان حادثه فروریختن متروپل، گفت: هیچ بیانی قادر به تسلی خاطر بازماندگان این حادثه تألم برانگیز نیست غیر از إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. چگونه می‌توان با چیدن کلمات با مادری که تنها مانده و همسر و فرزندانش را از دست داده ابزار همدردی نمود؟

شمخانی ادامه داد: خانواده‌های داغدار آبادانی در این حادثه دهشتناک زیر بار دو آوار قرار گرفتند، نخست آوار فروریختن ساختمان و دیگری آوار روانی هدایت‌شده از سوی بازماندگان ورشکسته‌های سیاسی که سال‌ها قبل فاجعه سینما رکس‌ آبادان را ایجاد کردند.

دبیر شورای عالی امنیت با اشاره به مسیر صدور یک پروانه ساختمانی در کشور که دارای انسجام و سلسله مراتب مشخصی است، اظهار کرد: اگر افراد متخصص در این ساختار با رعایت اصول مهندسی و فنی و بدون اعمال نظر تصمیم بگیرند؛ قطعا شاهد وقوع چنین حوداث تلخی نخواهیم بود.

دریابان شمخانی با اشاره به نقش کلیدی مردم در دفاع مقدس گفت مردم آبادان چون همیشه از زیر آوارهایی که دشمنان برای لطمه زدن به جان و روان آنها طراحی کرده‌اند سربلند بیرون خواهند آمد. در حالی که مسئولین محلی و ملی با حداکثر توان مشغول آوار برداری فیزیکی و در حال بررسی ابعاد فنی موثر در این حادثه بودند، آوارریزان دست به تولید و نشر حداکثری شایعات بی‌اساس به منظور تشویش اذهان مردم زدند.

او گفت: سلطنت طلب‌ها، منافقین و تجزیه طلبها با گسیل نیرو، محورهای این آوارسازی روانی هستند. آنها به کمک شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای وارد این معرکه شدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد، آبادان در جنگ، حامی خرمشهر شد و اجازه نداد شهر خرمشهر سقوط کند. آبادان اجازه نداد دشمن محاصره این شهر استرتژیک را کامل کند. یادتان هست بسیج مردمی با محوریت سپاه آبادان، آوار جنگ را به سرعت برداشت. یکی از موارد تغییر شرایط جنگ، شکستن حصر آبادان بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز آبادان همان آبادان و مردم غیور و صبور و دلاور این شهر قهرمان نیز با همان روحیه و اراده مشکلات و ناملایمات را پشت سرخواهند گذاشت.

شمخانی در پایان گفت: پس از شکست حصر آبادان، رادیو آبادان اعلام کرد: اینجا آبادان است و آبادان باقی می ماند، بدون شک مردم آبادان در انتهای این رویارویی ظالمانه نیز فریاد خواهند زد، اینجا آبادان است و آبادان باقی خواهد ماند.

نورنیوز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار