معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

هفته آینده؛ کف و سقف شهریه مدارس اعلام می‌شود

ملاک اصلی دریافت شهریه شاخص‌های آموزشی و پرورشی مدارس است/امسال ۳۵ امتیاز برای موضوعات کیفیت‌بخشی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در الگوی تعیین شهریه درنظر گرفته شده است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی پیرامون جزئیات شهریه مدارس توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هفته آینده؛ کف و سقف شهریه مدارس اعلام می‌شود

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا درباره موضوع شهریه مدارس اظهار کرد: «براساس ماده 15 قانون مدارس غیردولتی، الگوی شهریه از سال‌های گذشته تدوین شده است. به دنبال این هستیم هر مدرسه ای که فعالیت آموزشی و پرورشی خوب دارد شهریه بیشتری از خانواده‌ها بگیرد.»

وی افزود: «ملاک اصلی دریافت شهریه شاخص‌های آموزشی و پرورشی مدارس است لذا امسال در بحث الگوی شهریه 35 امتیاز برای موضوعات کیفیت بخشی در حوزه آموزش و پرورش همچنین اجرایی کردن سند تحول بنیادین درنظر گرفته شده است.»

محمودزاده بیان کرد: «با همکاری موسسان جداول شهریه در استان‌ها تدوین و به مدارس تحویل داده شده است؛ همکاران ما در یک کارگروه مشخص با حضور موسسان این امر را بررسی خواهند کرد و انشالله در هفته آینده کف و سقف شهریه مدارس اعلام خواهد شد.»

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: «از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان درخواست داریم بر فرایند شهریه نظارت داشته باشند و اگر مدرسه ای برای فعالیت ویژه ای از آنان درخواست شهریه اضافه کرد، از جزئیات این موضوع مطلع شوند.»

شهریه به توافق رسیده، شهریه ثابت است

وی اضافه کرد: «از موسسان نیز درخواست داریم تاب آوری مردم را درنظر بگیرند و شهریه ای که درباره آن به توافق رسیدیم، را اعلام کنند و علاوه بر آن شهریه مبلغ اضافی از دانش‌آموز دریافت نشود. شهریه به توافق رسیده، شهریه ثابت است امیدواریم برای سال‌های آینده نیز یک ثبات شهریه ای را برای مدارس درنظر بگیریم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه مدارس درصدی نخواهد بود عنوان کرد: «الگوی جدید شهریه به کیفیت بخشی مسائل آموزشی و پرورشی کمک می‌کند؛ در مدارس غیردولتی تاکید داریم المپیاد و کنکور ملاک نباشد بلکه سایر شاخص‌های آموزشی از جمله حضور در جشنواره‌های مختلف مدنظر باشد. در کنار این موضوع شاخص‌های حوزه تربیت بدنی و پرورشی نیز برای ما ملاک خواهد بود.»

اعتراض به شهریه را در سامانه ثبت کنید

محمودزاده درباره نحوه نظارت بر شهریه مدارس نیز اظهار کرد: «گروه نظارتی قوی را در تمام کشور تشکیل دادیم تا بر این امر نظارت داشته باشند همچنین یک شورای نظارت نیز برای تمام فرایندهای تعلیم و تربیت مدارس غیردولتی تشکیل خواهیم داد. سامانه mosharekatha.ir نیز برای ثبت اعتراض به موضوع شهریه فعال است تا نظرات را برای بررسی ثبت کند.»

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره اینکه چرا برخی از مدارس غیردولتی که از سوی برخی از افراد راه اندازی شده دانش‌آموز عادی نمی‌پذیرند؟ گفت: «براساس قانون، 20 درصد ظرفیت هر مدرسه برای دانش‌آموزان همان منطقه است؛ پیگیر هستیم قوانین و مقررات مدنظر برای اینگونه مدارس رعایت شود.»

دریافت 35 درصدِ شهریه مصوب برای فعالیت‌های فوق برنامه

وی همچنین درباره اینکه مدارس می‌توانند تا چند درصد اضافه بر شهریه مصوب برای فعالیت‌های فوق برنامه دریافت کنند؟ اظهار کرد: «سقفی که برای این موضوع مصوب شده، 35 درصدِ شهریه مصوب است که مدارس می‌توانند به عنوان فوق برنامه و مکمل از خانواده‌ها دریافت کنند. البته پیشنهاد ما 50 درصد است که در حال حاضر براساس مصوبه قبلی این امر را پیش خواهیم برد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار