محمودزاده تاکید کرد

توسعه برنامه‌های آموزشی، تربیتی مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد افزایش نقش‌آفرینی معاونت‌های تخصصی حوزه ستاد در توسعه برنامه‌های آموزشی، تربیتی مدارس غیردولتی مورد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه برنامه‌های آموزشی، تربیتی مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست تخصصی با معاون و مدیران معاونت آموزش ابتدایی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و دهه کرامت گفت: با هدف تحقق و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال بهبود کیفیت بخشی در شاخص های آموزشی دوره ی ابتدایی در مدارس غیردولتی با همکاری حداکثری معاونت های تخصصی هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ی بنیانگذار انقلاب اسلامی و روز 15 خرداد اظهار کرد: مدارس غیردولتی با هدف بهره گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و مبتنی بر اسناد بالادستی وهمچنین سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و راهبردها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاسیس شده اند. از همه معاونت های تخصصی وزارت آموزش و پرورش دعوت می کنیم نسبت به کلیه مسائل و فعالیت های اجرایی این مدارس اهتمام و نظارت داشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه هدف از جلسات هم اندیشی با معاونت های تخصصی، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی این مدارس است گفت: در راستای مشارکت هم افزا و تعامل سازنده با معاونت آموزش ابتدایی تلاش می کنیم تا در قالب سند همکاری برنامه های جامع و هم افزای مشترکی را در حوزه های برنامه ریزی، نظارتی، آموزشی طراحی و اجرا نمائیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار کرد: علاقمندیم برنامه های مشترک با معاونت آموزش ابتدایی در جهت توانمندسازی نیروی انسانی، با گذراندن دوره های آموزش ضمن خدمت، برای ارتقای سطح دانش معلمان و آموزگاران مدارس غیردولتی داشته باشیم و با استفاده از نظرات و خرد جمعی کارشناسان معاونت حوزه ی ابتدایی نقایص احتمالی در مدارس ابتدایی غیردولتی را مرتفع کنیم.

بر اساس این گزارش حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تشکر از ابتکار عمل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: نگاه جدید حاکم بر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی را نگاهی روشن و رو به آینده است و ما در معاونت ابتدایی آمادگی آن را داریم که در جهت کیفیت بخشی به مدارس ابتدایی غیردولتی با این سازمان مشارکت و همکاری کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: قطعا سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی مجموعه مدیریتی آن یکی از ماموریت های اصلی خود را حفظ و حمایت از حقوق شهروندان می دانند واینکه قانون گذار برای نظارت بر فعالیت بخش مردمی در نظام تعلیم و تربیت پیش بینی ساختار و سازمانی را نموده است گواه آن است که منافع شهروندان و دانش آموزان و معلمانی که در این مدارس کار می کنند برای دولت مهم است و باید حفظ شود.

وی افزود: بخش عمده ای از مدارس ابتدایی کشور، مدارسی هستند که به شیوه ی غیردولتی اداره می شوند که باید بر نحوه ی ورود و ثبت نام دانش آموزان ابتدایی نظارت جدی تری صورت گیرد.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: مدیران و کارشناسان معاونت ابتدایی به مدیریت مشارکتی و مداخله ی مردم در فرهنگ کاملا اعتقاد دارند و آماده است تا در چارجوب آموزشی، پرورشی و تربیتی مشترک با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی برای توسعه ی مشارکت و ارتقاء کمی و کیفی مدارس غیردولتی همکاری کند.

در ادامه جلسه مدیران دو حوزه در خصوص هم اندیشی و برنامه ریزی در جهت اجرای مطلوب برنامه های مشترک بین دو سازمان به بحث و گفتگو و تبادل نظر پرداختند و مقرر گردید ادامه روند همکاری ها با تشکیل کارگروهی مشترک تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار