مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اخذ هرگونه وجه نقد در هنگام ثبت‌نام توسط مدارس ممنوع است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد خط قرمز آموزش و پرورش اخذ وجه برای ثبت‌نام است. البته از مشارکت داوطلبانه اولیا برای کمک به امور مدرسه استقبال می‌شود، اما اخذ اجباری وجه برای ثبت‌نام ممنوع است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اخذ هرگونه وجه نقد در هنگام ثبت‌نام توسط مدارس ممنوع است

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرروش استان اصفهان در جلسه ستاد ثبت‌نام مدارس آموزش و پرورش اصفهان اظهار کرد: پانزدهم خردادماه طلیعه نهضت انقلاب اسلامی است. گرچه از نظر اندیشمندان، اتفاقات سیاسی، اجتماعی و حوادث متعدد دو قرن گذشته همه زمینه‌هایی برای انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: نهضت‌هایی مانند نهضت تنباکو، جنگل و نهضت مشروطه در دو قرن گذشته تکامل پیدا کرده و در 15 خرداد شروع مجددی به خود گرفته و در نهایت به انقلاب اسلامی منجر می‌شود. به فرموده بزرگان بزرگترین حادثه قرن گذشته این انقلاب اسلامی بوده است و مهمترین وجه تمایز آن رویکرد دین‌مدارانه آن بوده است.

ابراهیمی بیان کرد: در قرن‌های گذشته رویکرد سکولاریسم و این که دین نمی‌تواند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی فعال باشد حاکم بود، اما این رویکرد با ظهور جمهوری اسلامی این نظریه را باطل می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اندیشمندان غربی بر این باور بودند که این انقلاب دوامی نخواهد داشت، اما به برکت رهبری امام‌ خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با همه ناملایمتی‌ها و توطئه‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)را در پیش داریم و از خدای متعال مسألت داریم تا مربیان خوبی برای فرزندان و دانش‌آموزان خود باشیم و اگر این فرآیند به شکل صحیح اتفاق بیفتد، مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی و نقش‌آفرینی شایسته رقم خواهد خورد.

ابراهیمی با اشاره به فرآیند تعلیم و تربیت گفت: در گام اول باید مربی و متربی در مکانی به نام مدرسه در کنار هم قرار بگیرند و اصلی‌ترین راه آن ثبت‌نام است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین، مهمترین و فراگیرترین پروژه آموزش و پرورش، ثبت‌نام مدارس است، اذعان کرد: بخشنامه‌های ارسالی در این باره به مدارس خیلی شفاف و جامع باشد و به همه سؤالات و ابهامات پاسخ داده شود و شفافیت کار مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سرعت ارسال بخشنامه‌های ثبت‌نام به مدارس تسریع شود، گفت: فرآیند ثبت‌نام از اول خرداد در برخی مدارس انجام شده است و برخی نیز کار نام‌نویسی را انجام داده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: نظارت بر اجرای مفاد بخشنامه بسیار مهم است، چرا که در برخی موارد عدم نظارت بر مفاد بخشنامه‌ها باعث ایجاد مشکلاتی برای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: نباید فرآیند ثبت‌نام به مأمنی برای ایجاد نارضایتی اجتماعی و یا رضایت اجتماعی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: فرآیند ثبت‌نام برای اولیا تسهیل شود و افرادی که به مدارس مراجعه می‌کنند در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: حتما تأکید شود که در محدوده‌های مشخص ثبت‌نام صورت گیرد و بازرسی‌ها به صورت مؤثر انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: خط قرمز ما اخذ وجه برای ثبت‌نام است و البته ما از مشارکت داوطلبانه اولیا برای کمک به امور مدرسه استقبال می‌کنیم، اما اخذ اجباری وجه برای ثبت‌نام ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: در محدوده شهر اصفهان با مشکل محدودیت فضای فیزیکی مواجه هستیم که این باعث دونوبته شدن برخی مدارس شده است که باید به نحو صحیح مدیریت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار