مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان بین بخشی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت فرآیند ثبت‌نام بین بخشی است و باید از ظرفیت تمامی حوزه‌های آموزش و پرورش برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بعمل آید.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان بین بخشی است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در اولین جلسه ستاد ثبت نام استان با عنوان اینکه وضعیت ویژه کرونایی به اتمام رسیده است ،گفت: با توجه به اینکه ثبت نام از دانش آموزان و کلاس ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد، بنابراین بایستی تدابیر لازم بعمل آید تا مشکلاتی در این خصوص متوجه والدین نشود.

وی با بیان اینکه 80 درصد از دانش آموزان به صورت میان پایه ثبت نام خواهند شد. خاطرنشان کرد: تدابیر لازم در خصوص ثبت نام دانش آموزان میان پایه، توسط مدیران مدارس در اسرع وقت صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: به منظور تشویق و ترغیب اولیا و دانش آموزان جهت مراجعه و ثبت نام به موقع در پایه های اول ابتدایی، هفتم و دهم تاکید کرد: مدیران و روسای نواحی و مناطق و مدیران مدارس با تبلیغات میدانی در رسانه های محلی و صدا وسیمای استان اقدام کنند.

صفری در ادامه نظارت، پشتیبانی و پایش 100 درصد ی مدارس را خواستار شد.

محمود فلاح، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش استان هم ضمن تشریح دستورالعمل ثبت نام سال تحصیلی 1402-1401 گفت: ثبت نام مقطع ابتدایی از 11خرداد، دوره اول متوسطه 28 خرداد و دوره دوم متوسطه 15 تیرماه شروع خواهد شد.

وی افزود: به منظور ساماندهی و توزیع مناسب دانش آموزان در مدارس بالاخص در نواحی یک و دو اردبیل از مدیران این نواحی خواست تا محدوده ثبت نام مدارس بر اساس تراکم جمعیت و ظرفیت تعیین و ابلاغ شود.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش استان با بیان اینکه مدیران مدارس به خصوص در مدارس هیات امنایی موظف هستند زمان ثبت نام، محدوده جغرافیایی، رشته های تحصیلی (متوسطه دوره دوم) و تعداد کلاس ها را در معرض دید اولیا قرار دهند، گفت: برابر مفاد ماده 11 آیین نامه مشارکت های مردمی مدارس هیات امنایی این گونه مدارس با توجه به ظرفیت خود موظف به ثبت نام از دانش آموزان واجد شرایط با اولویت محدوده جغرافیایی خود هستند و برگزاری آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای گزینش و ثبت نام دانش آموزان غیر محلی جهت تکمیل ظرفیت خالی در مدارس مشمول این آیین نامه مجاز است.

به گفته فلاح دانش آموزان در مدارس عشایری، هنرستان ها و مدارس خاص باید بدون در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی ثبت نام شوند.

وی با بیان اینکه اخذ هرگونه وجه در حین ثبت نام به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش آموزی و کتب درسی ممنوع است و دریافت وجوه مربوط به سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان، کمک های مردمی، فعالیت های فوق برنامه و لباس کارگاهی با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات صرفاً بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

پرویزاصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم از تفویض اختیار تهیه لباس فرم مدارس به مناطق و نواحی این استان خبر داد و گفت: بخاطر رعایت شرایط اقتصادی والدین دانش آموز، تهیه لباس فرم برای دانش آموزان کاملا اختیاری بوده که این موضوع به همراه سایر موارد لازم از جمله رعایت رنگ و طرح، کیفیت بهتر لباس و نازل بودن قیمت ها به مناطق و نواحی ۱۹ گانه ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین از مدیران آموزش وپرورش مناطق و نواحی خواسته شده است، نسبت به تهیه لباس فرم به دانش آموزان نیازمند، مساعدت‌های لازم را به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار