علیرضا کریمیان تاکید کرد:

تحقق بازتجسم آینده آموزش پس از تجربه زیست بوم دوران کرونا

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، بر تحقق بازتجسم آینده آموزش، پس از تجربه زیست بوم دوران کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقق بازتجسم آینده آموزش پس از تجربه زیست بوم دوران کرونا

جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر رعایت اصول عدالت محوری، مردم داری و حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع و اهمیت آن در ستاد ثبت نام پروژه مهر، با حضور مدیرکل و سایر اعضا برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شورای معاونین را یک تیم عنوان و خاطرنشان کرد: فعالیت شورای معاونین، یک کار گروهی است و لازمه یک کار تیمی، هماهنگی، همفکری، همدلی، هم پوشانی و حمایت از یکدیگر است که این تیم می بایست برای رسیدن به اهداف؛ با انسجام و همدلی توأم با شوق و اشتیاق فراوان، به سمت قله هدف که بر اساس اسناد بالادستی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ترسیم شده است، در حرکت باشد.

کریمیان با اشاره به بیانات حضرت علی گفت: یکی از توصیه های امیرالمومنین به مدیران این است که مشغول کارهای کوچک نشوند، بلکه به کارهای بزرگ بپردازند. اگر بخواهیم مشغول کارهای کوچک شویم نمی توانیم کارهای بزرگ تری را که اثر بخش است تحقق بخشیم.

داشتن دورنما و چشم انداز بلند مدت از ارکان مهم تحقق اهداف آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران داشتن نگاه بلند مدت و دورنما را عامل اصلی رسیدن به هدف نهایی در یک مسیر دانست و افزود: کسانی که تنها به جلوی پای خود می نگرند، در طول راه، بیشتر در معرض انحراف از مسیر هستند، بنابراین داشتن دورنما و چشم انداز بلندمدت از موارد مهم و مورد توجه در هر اقدامی است.

نظم گرایی و توجه به آن در تمام حوزه های آموزش و پرورش یک اصل مهم است

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، نظم گرایی و توجه به آن در تمام حوزه های آموزش و پرورش را یک اصل مهم خواند و افزود: همه ما باید با تاکید بر نظم در کلام و عمل خود؛ نظم گرایی را در تمام بخش های دوایر زیرمجموعه، ساری و جاری کنیم. ارائه گزارشات دقیق و منظم و برگزاری جلسات مسأله محور که هم نظم در آن حاکم باشد و هم دستور جلسات به صورت دقیق تنظیم و ارائه شود، در پیشبرد هرچه بهتر اهداف و برنامه ها موثر است.

کریمیان نقش شورای آموزش و پرورش شهر تهران را در رفع بسیاری از موارد موثر خواند و گفت: این شورا ظرفیت های قابل توجهی برای حل و مرتفع ساختن موارد مربوط به آموزش و پرورش دارد که با تبادل نظر و ارائه گزارشات دقیق در شورای معاونین اداره کل، می توان به پیگیری بهتر امور در شورای آموزش و پرورش شهر تهران پرداخت.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هماهنگی، تصمیم سازی و تصمیم گیری در هزینه کرد منابع مالی را، وظیفه شورای مالی دانست و گفت: این شورا باید برای سرعت بخشیدن به کارها تسهیل گر و تنظیم گر باشد، بنابراین می بایست نظم بودجه ای و انضباط مالی را نهادینه کنیم.

در دولت انقلابی کاری نباید روی زمین بماند

وى با بیان اینکه در دولت انقلابی کارها نباید روی زمین بماند، افزود: شورای مالی همانطور که از نامش پیداست یک شوراست، بنابراین با خرد جمعی تصمیم می گیرد و خرد جمعی نه فقط در شورای مالی، که در تمام امور مثمر ثمر است به همین منظور، برای انجام کارهای بزرگ که اعتبار مالی بیشتر می خواهد، حضور معاون مربوط به آن کار در جلسه مالی به همراه ارائه ریز هزینه ها و گزارش دقیق الزامی است.

کریمیان با اشاره بر اینکه حجم نیروی انسانی و برنامه های اجرایی آموزش و پرورش شهر تهران در حد یک وزارتخانه است، شهر تهران را ستون محکمی برای وزارت آموزش و پرورش خواند و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و آموزش حضورى پس از دو سال؛ ارائه طرح و برنامه ریزى هاى موثر در زمینه آموزش، حائز اهمیت است و ما در حوزه آموزش؛ باید بازتجسم آینده آموزش در ایران را داشته باشیم.

کریمیان در ادامه با توجه به اهمیت موضوع ستاد ثبت نام در پروژه مهر، رعایت اصول عدالت محوری، مردمداری و حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع را مهم خواند و گفت: در زمینه اقدامات مربوط به ستاد ثبت نام می بایست با بکارگیری یک ادبیات مشترک در ستادهای ثبت نام شهر تهران و عملکرد مطلوب سامانه ها، شاهد بازگشایی شکوهند مدارس در اول مهر ١۴٠١ باشیم.

ارائه پیوست رسانه ای «تبیینی - تبلیغی» برای تمامی فعالیت ها

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت تهران در پایان، وجود یک پیوست رسانه ای «تبیینی - تبلیغی» برای تمام حوزه های آموزش و پرورش شهر تهران را یک الزام دانست که علاوه بر اثربخشی فعالیت ها، موجب تسری و نشر بیشتر آن موارد در سطح کشور می شود. بنابراین برای تحقق اهداف و برنامه ها همه ارکان آموزش و پرورش شهر تهران می بایست اهتمام کافی را داشته باشند.

گفتنى است؛ بیان موارد مربوط به ستاد ثبت نام، توجه به موضوع به کارگیرى نیروى همجنس بر اساس جنسیت دانش آموزان در مدارس دولتی، آموزشگاه ها و مدارس غیردولتی، تشکیل ستاد اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری به نحوی که فرمایشات معظم له به درستی برای دانش آموزان تبیین شود و همچنین انجام برنامه های فرهنگی تربیتی در اماکن عمومی؛ از دیگر موارد مورد تاکید و توجه در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار