تشکیل کارگروه زیست عفیفانه در کشور

تبریز (پانا) - دبیر کارگروه عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی کشور از تصویب تشکیل کارگروه زیست عفیفانه در این شورا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه زیست عفیفانه در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در تشریح اهداف تشکیل این کارگروه گفت: بحث پایه چرخش گفتمانی از مسئله حجاب است و چرخش گفتمانی یعنی به‌جای صحبت از حجاب، از امنیت و آرامش خانواده صحبت کنیم.

وی ضمن تبیین دسترس‌پذیری به پوشاک عفیفانه در سطح اجتماع به عنوان راهبرد دوم، افزود: معنی این راهبرد این است که زنان و دختران ما برای به دست آوردن پوشاک عفیفانه به دردسر نیفتند.

وی درباره راهبرد سوم ایجاد این کارگروه هم گفت: اثرپذیری تعزیر و درمان افراد فوق هنجارشکن (مانکن) که ادامه راهبرد اول خواهد بود و افراد فوق هنجارشکن تفهیم تخلف شده و به مراکز کلینیکی و اصلاحی ارجاع داده می‌شوند که در قالب مشاوره، مددکاری، کارگاه تبیینی به تقویت روحیه خودکنترلی و قانون پذیری آنها پرداخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز گفت: اسلام زنان را به خانه نشینی فرا نمی‌خواند بلکه حضور آنها در اجتماع را مشروط به حجاب در رفتار و گفتار می‌داند.

"حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم" اظهار کرد: در رابطه با عفاف و حجاب در میان دانشمندان مسلمان و بزرگان معاصر افرادی هستند که با نگاهی جامع به جامعه و مسائل مربوط به آن می‌نگرند و تلاش می‌کنند تا آموزه‌های دینی را در قالبی نیکو و آراسته و برحسب علاقه و رغبت مردم در جامعه نهادینه کنند که یکی از این شخصیت‌های جامع و برجسته مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: ایشان با بصیرتی مثال زدنی و تحسین‌برانگیز به جامعه ما بصیرت دادند و با بینشی شایسته آموزه‌های نابی را در باب حجاب و عفاف در اختیار جامعه قرار داده‌اند که این آموزه‌ها نیازمند بررسی مفصل و تبیین گسترده است.

امام جمعه تبریز، وضع فعلی حجاب در جامعه را نامطلوب خواند و تصریح کرد: عدم تبیین صحیح معنا و اهمیت حجاب وضع فعلی را به وجود آورده و بررسی موانع و و مشکلات عفاف و حجاب در استان و ارائه برنامه‌ها و ایده‌ها و برنامه‌ها و راهکارهای مناسب و همچنین عملی کردن این پیشنهادات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه جلسه سردار عباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا هم با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در موضوعات فرهنگی بسیار حساس و حیاتی و سرنوشت ساز است، گفت: در راستای اجرای منویات رهبر انقلاب، یک سند راهبردی اعتلای بسیج داریم که به تصویب ایشان رسیده است و اطمینان داریم نیروهای پرانگیزه در سپاه و بسیج خواهند توانست این مسیر را طی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار