مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران خبر داد:

کمک ۱۱۱ میلیارد ریالی خیران به کتابخانه‌های عمومی مازندران

ساری(پانا) - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از جذب بیش از ۱۱۱ میلیارد ریالی خیران به کتابخانه‌های عمومی طی سال گذشته و دوماهه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۱۱۱ میلیارد ریالی خیران به کتابخانه‌های عمومی مازندران

آرزو ولیپور طی گفت و گویی با قدردانی از تلاش همکاران کتابخانه های عمومی و خیران در ترغیب مردم به کتابخوانی و کتابخانه، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم زمینه استفاده بیشتر مردم کتابخوان استان از منابع مفید کتابخانه ها را فراهم کنیم.

وی با قدردانی ویژه از خیرین استان در حوزه های کتابخانه سازی و فرهنگی، تصریح کرد: برای توسعه فضای کتابخانه ها و پروژه های عمرانی نیز باید با همکاری، تعامل و هم افزایی عمل کرده و از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز بهره ببریم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه خیران نیک اندیش استان در سال گذشته ۱۰۷ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال کمک از سوی خیرین جذب شد که از این مبلغ ۱.۴ میلیارد ریال اهدای کتاب و منابع بوده است.

ولیپور گفت: بخش هایی از این دریافتی ها را می توان به اهدای بیش از یک میلیارد ریال برای احداث کتابخانه لاهور، خرید تجهیزات کتابخانه ای در بابل، خرید مبلمان اداری برای کتابخانه فریدونکنار، مشارکت در احداث کتابخانه، خرید منابع، تعمیرات و شاداب سازی کتابخانه ها، حق اشتراک اعضا و ...اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه امسال بیشترین جذب را به ترتیب شهرستان های، کلاردشت، بابل، فریدونکنار، بهشهر، بابلسر، جویبار و نکا داشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اعلام اینکه توسعه کتابخانه ها امری ضروری بوده و در بهبود خدمات رسانی نقش بسزایی دارد تصریح کرد: با توجه به محدودیت های منابع مالی باید در این حوزه از ظرفیت خیران و یا کسانی که تمایل به حضور در این عرصه را دارند، بهره و استفاده لازم را ببریم.

وی با تاکید بر حمایت از حرکت های مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: مشارکت و همراهی نهادهای غیردولتی و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم و قابل توجه است.

ولیپور افزود: تلاش با همت خیران و نهاد غیردولتی و نهاد کتابخانه به این مهم دست پیدا کنیم.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار