عضو موسسه سیره تفحص شهدا:

جنگ دیروز نبرد قرار‌گاه‌ها و جنگ امروز نبرد دیدگاه‌ها است

سمنان (پانا) - عضو موسسه سیره تفحص شهدا با بیان اینکه جنگ دیروز نبرد قرار‌گاه‌ها و جنگ امروز نبرد دیدگاه‌ها است، گفت: در گذشته دشمن مرز‌های کشورمان را مورد هجوم قرار داد و امروز مغز‌های مردم ما را هدف گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جنگ دیروز نبرد قرار‌گاه‌ها و جنگ امروز نبرد دیدگاه‌ها است

حجت‌الاسلام سید محمد میرعلی‌اکبری، در آیین بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، افزود: دشمن هیچ‌گاه دست از عناد با اسلام و ملت آزاده ایران برنداشته و امروز دسیسه‌های فراوانی را برای تباهی تفکر جوانان و نوجوانان کشورما در سر می‌پروراند.

وی با بیان اینکه شهدا با غیرت و قدرت در مقابل دشمنان جنگیدند و امنیت امروز را مدیون شهدایی هستیم که مقابل دشمن از مرز و ناموس خود دفاع کردند، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در دنیا همانند ایران اسلامی از امنیت، آسایش و آرامش برخوردار نیست و تمام این ها به برکت خون شهدای والامقام و به برکت وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی ایران است.

عضو موسسه سیره تفحص شهدا با اشاره به اینکه جوانان دیروز و امروز هر کدام در جایگاه خود با دشمنان در حال نبرد و ایثار هستند، تصریح کرد: جنگ دیروز جنگ قرارگاه بود و جنگ امروز به جنگ دیدگاه ها تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام میرعلی‌اکبری، درباره عظمت شهدا و تأثیر آنها بر جامعه بیان کرد: راهبرد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب این است که نام و خاطره شهدا را بین جوانان نسل امروز، کم رنگ سازند. کارشناسان رژیم صهیونیستی در نشست‌های مختلفی برنامه‌ریزی می‌کنند و اعلام می‌دارند که اگر می‌خواهید ایران اسلامی را از بین ببرید، یاد و خاطره شهدا را کمرنگ کنید لذا این نشان از عظمت مقام شهدا در بین جامعه دارد.

خط مقدم امروز انقلاب، معلمان هستند که هدایت تفکر جامعه در دست آنان است

وی با عنوان این مطلب که مقام معظم رهبری می‌گویند خط مقدم امروز انقلاب، معلمان هستند که هدایت تفکر جامعه در دست آنان است و روحیه جهادی به نسل آینده یاد می‌دهند، اما برخی معلمان هنوز خودشان در درک این موارد مشکل دارند، گفت: شهید بهشتی معتقد بود بالاترین فضیلت، خواندن نماز شب نیست؛ بلکه خدمت به انسان‌ها است و استوارترین حرکت این است که پایه زندگی و اندیشیدن را به انسان‌ها آموزش دهیم. به همین دلیل است که اکنون دشمن بر ذهن معلمان که هدایت کننده تفکرات نسل جدید هستند کار می‌کند.

عضو مؤسسه سیره تفحص شهدا با اشاره به اینکه اگر در یادواره شهدا نام حضرت فاطمه(س) و الگوی جامعه امام زمانی(عج) مطرح می‌شود، به واسطه مقابله با همین تفکرات دشمنان است، تاکید داشت: دشمنان می‌خواهند که جوانان ما از آرمان‌های شهدا فاصله بگیرند.

حجت‌الاسلام میرعلی‌اکبری، اطاعت و پیروی از ولایت، ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها و تجاوزگری‌ها، عزت‌مداری با وجود تحریم‌ها و تقدیم بیش از 200 هزار شهید در طول دفاع مقدس را حاصل پایبندی بر این سه شعار مقدس دانست و تأکید کرد: دشمن می‌داند اگر پرچم این گفتمان در سرتاسر جهان برافراشته شود دیگر نام و نشانی از ایادی شیطان، ظالمان و مستکبران باقی نخواهد ماند.

وی با انتقاد از کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: چگونه می‌توانیم عاشق فرهنگ عاشورا باشیم، زیر پرچم سیدالشهدا(ع) سینه بزنیم و سنگ حسینی را به سینه بزنیم که خود را کشته امربه معروف و نهی از منکر معرفی می‌کند، اما رنگ باختن ارزش‌های دینی ما را آزار ندهد و امر به معروف و نهی از منکر را با وجود هجمه وسیع فرهنگی دشمن فرموش کنیم.

این راوی دوران دفاع مقدس انقلاب در پایان، رشادت های مثال زدنی رزمندگان ایران اسلامی در آن دوران هشت ساله را موجب شگفتی دشمنان دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین بزرگداشت ها و مراسم ها یکی از راه های ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار