در گفت‌وگو با پانا

رسول کربکندی: فدراسیون در خواب خرگوشی به سر می‌برد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است نباید برای صعود به جام جهانی جشن گرفت بلکه هدف باید رسیدن به مراحل بالاتر باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی: فدراسیون در خواب خرگوشی به سر می‌برد

رسول کربکندی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضعیت تیم ملی فوتبال،گفت: «یکی بزرگ‌ترین اشکالاتی که فوتبال ما دارد و تا رفع نشود، گره‌ای بازنخواهد شد، رفتار حرفه‌ای است که باید تمام ارکان فوتبال ما از خود نان دهند. این حرفه‌ای گری چه در تفکر، چه در رفتار و چه در عملکرد ساختاری به وجود بیاید، ما مشکلی نخواهیم داشت. متأسفانه از حرفه‌ای گری فقط داریم اسمش را یدک می‌کشیم. تفکر حرفه‌ای گری اصلاً در فوتبال ما دیده نمی‌شود و مشکلات زیادی برای فوتبال ما ایجاد کرده است. اینجاست که هرروز شاهد یک مشکل در فوتبال هستیم. وقتی نمی‌توانیم باوجود گذشت بیست‌ویک فصل از لیگ برتر برخی از مشکلات پیش‌پاافتاده را حل کنیم، دیگر چه انتظاری داریم؟ اینجاست که باید به فکر فرورویم و ببینیم واقعاً چرا مسئولان فوتبال ما به روزمرگی افتاده‌اند؟»

وی افزود: «وقتی تمرکز فدراسیون و تشکیلات فوتبال فقط روی کارهای روزمره است و هرکسی می‌آید مشکلات گذشته‌ها را برطرف می‌کند، کاری پیش نمی‌رود. این مشکلات باعث روزمرگی می‌شود و مشکلات دیگر مثل حرفه‌ای گری باشگاه‌ها و از بین بردن ضعف ساختاری پابرجا می‌ماند. اینجاست که ای اف سی اجازه حضور باشگاه‌ها را در لیگ قهرمانان نمی‌دهد. وقتی وزارت ورزش، خود باشگاه‌ها و فدراسیون بی‌خیال هستند و به‌رغم اولتیماتوم ای اف سی مشکلات حرفه‌ای گری را برطرف نمی‌کنند، ای اف سی دو تیم بزرگ ما را محروم می‌کنند. آیا فدراسیون ایران یا باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اصلاً واکنشی نشان دادند و گفتند چرا حذف‌شده‌ایم؟ آیا کسی پاسخگوی این آبروریزی شد؟ آیا کسی اصلاً به توهینی که ای اف سی به فوتبال ما کرد، واکنشی نشان داد؟»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «وقتی اینها را می‌بینیم، آن‌وقت دیگر وقتی برای رسیدن و تدارک تیم ملی باقی نمی‌ماند. الان بهترین نسل فوتبال ایران را داریم که فکر می‌کنم دوره طلایی فوتبال ماباشد. چون بازیکنان زیادی از ایران لژیونر هستند. بازیکنانی که الان داریم به‌خصوص در خط حمله و هافبک، دست مربی را باز می‌گذارند. این بازیکنان چندین سال است که کنار هم‌بازی کرده‌اند و همدیگر را می‌شناسند. مربی باید بلد باشد از آنها بازی بگیرد. فکر می‌کنم اسکوچیچ انگیزه بالایی دارد. با نتایج درخشانی که گرفت، حقش است در جام جهانی باشد. اما دیدیم که بعد از صعود واقعاً به او بی‌انصافی کردند و تحت‌فشارش گذاشتند. این مسائل زیبنده فوتبال ما نیست و نباید کاری که کرد را فراموش کنیم. تیم ملی در آستانه حذف قرارگرفته بود و او ما را نجات داد. الان به‌جای اینکه فدراسیون بازی تدارکاتی جور کند فعلا درگیر حواشی‌اش است و در خواب خرگوشی به سر می‌برد. می‌بینید که بازی‌های تدارکاتی ما جور نشده، لغو می‌شود. با این روند من روزهای خوبی را در جام جهانی برای فوتبال ما نمی‌بینیم. البته وقت داریم و امیدوارم با تدارک خوب تیم ملی را راهی جام جهانی کنیم.»

رسول کربکندی گفت: «ما برای صعود به جام جهانی دیگر نباید جشن بگیریم. تیم ملی ایران به عنوان قدرت اول آسیا باید به این رقابت‌ها برود و این دیگر نباید رویا باشد. باید فوتبال ما در راه توسعه و پیشرفت قرار بگیرد و برای نتیجه گرفتن در جام جهانی و صعود به مراحل بالا برنامه‌ریزی کند. اینکه ما هدف خود را تنها صعود به جام جهانی قرار می‌دهیم، خوب نیست. فوتبال ما پتانسیل بالایی دارد و بدون شک می‌توانیم با نسلی که در اختیارداریم، امید به صعود از گروه داشته باشیم. اما این مسیر با حرف زدن طی نمی‌شود و باید کارکرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار