در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان

تهران (پانا) - عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، درباره آخرین وضعیت این آیین‌نامه توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضعیت ابلاغ رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: «در روزهای پایانی سال گذشته رتبه بندی معلمان به قانون تبدیل و مقرر شد که از ابتدای سال 1401 اجرایی شود اما در ابتدا باید آیین نامه اجرایی این قانون با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی ظرف مدت یک ماه بعد از این تاریخ تصویب می رسید که هنوز مصوبه‌ای در دولت در خصوص رتبه بندی معلمان تصویب نشده است.»

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای افزود: «اجرای رتبه بندی معلمان باعث پایه‌گذاری نظام شایستگی در تعلیم و تربیت ایران خواهد شد. اگرچه شاید به علت شرایط معیشتی و نرخ تورم در ایران در این روزها، اثر رتبه بندی کمرنگ‌تر جلوه کند اما اگر به ثبات اقتصادی برسیم و ارزش پایه پولی کشور به نقطه خوبی برسد این موضوع قابل لمس‌تر خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی در کمیته تدوین آیین‌نامه به دفعات مکرر ویرایش شد که منتظر ابلاغ آن هستیم.»

وی تصریح کرد: «از سوی دیگر مجلس برای اجرای این قانون در 6 ماهه دوم سال 1400 رقمی معادل 13 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد و برای سال 1401 نیز رقمی معادل 25 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است. موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت و سایر کسورات آموزش و پرورش هیچ ارتباطی به اجرای قانون رتبه بندی معلمان ندارد؛ در طول سنوات گذشته هم، کسورات نام برده از اعتبارات خود وزارتخانه مربوطه پرداخت شده است.»

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان تأکید کرد: «رئیس جمهور بارها دستور تسریع در اجرای قانون رتبه بندی را صادر کرده است لذا باید تلاش کنیم این آیین نامه به زودی ابلاغ شود.»

وحیدی افزود: «وقتی رتبه بندی به تأیید هیات دولت برسد پس از این مرحله می‌توان احکام معلمان را بر اساس رتبه بندی صادر کرد. معلمان طبق رتبه‌هایی که بر اساس آیین‌نامه تنظیمی دریافت می‌کنند، رتبه‌هایشان تغییرات حقوق را نشان می‌دهد.»

* زهرا قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار