در گفتوگو با پانا؛
امیر سیدزاده: فیلمهای هنری و مستند جایی برای نمایش در سینمای بدنه ندارند
تهران (پانا) - تهیهکننده «تعارض» معتقد است در شرایط فعلی، معادل نیمی از فیلمهایی که در طول سال تولید میشوند فیلمهای هنری هستند که جایی برای نمایش در سینمای بدنه ندارند.

سیدامیر سیدزاده تهیهکننده سینما درباره ادامه فعالیت گروه «هنر و تجربه» و شکلگیری مدیریت جدید برای این گروه سینمایی به پانا گفت: «برای سینمای «هنر و تجربه» باید یک کانال مستقیم در نظر گرفته شود، به این معنا که نیازمند یک مرکز مستقل برای نمایش فیلمهای تجربی و هنری هستیم تا یک سیستم و تشکیلات تعریف شدهای داشته باشد و بر اساس آن برنامه ریزی دقیق برای اکرانها صورت گیرد.»
وی بیان کرد: «فیلمسازانی که رویکرد آنها ساخت فیلمهای هنری و یا مستند است با ایجاد چنین فضایی میتوانند مطمئن باشند که مکان ثابتی برای نمایش فیلمهای آنها وجود دارد و براساس آن میتوانند برنامهریزی مناسبی از لحاظ ساختاری، بودجه و ممیزی برای تولید آثار خود داشته باشند.»
تهیهکننده «شماره ۱۷ سهیلا» توضیح داد: «در واقع میتوان گفت ایجاد یک مرکز نمایشی برای فیلمهای این گروه سینمایی میتواند بسیار تاثیرگذار باشد تا فیلمساز و البته در کنار آن مخاطب بداند این نوع از فیلمها در سینما اکران میشود. اگر قرار باشد برنامهریزی مناسبی در حوزه سینمای «هنر و تجربه» صورت گیرد، در چنین شرایطی است که میتوان برای حل مساله فیلمهای هنر و تجربه یک قدم جلوتر برویم.»
وی تاکید کرد: «اگر بتوان چنین محلی به صورت ثابت برای سینمای «هنر و تجربه» ایجاد کرد دیگر شاهد بهم ریختگی نمایش و مشکل مخاطب برای پیدا کردن سینما و یا سانس مناسب برای زمان خود نخواهیم بود.»
تهیهکننده فیلم سینمایی «تعارض» ادامه داد: «فکر میکنم در شرایط فعلی، معادل نیمی از فیلمهایی که در طول سال تولید میشوند فیلمهای هنری هستند که جایی برای نمایش در سینمای بدنه ندارند. در کنار آن فیلمهای مستند و کوتاه نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند.»
سیدزاده در پایان گفت: «با توجه به اینکه نیمی از تولیدات فیلم در کشور شامل آثار هنری، تجربی، مستند و کوتاه هستند، باید محلی برای تعیین و تکلیف نمایشی آنها وجود داشته باشد تا همه فیلمهایی که در چهارچوب «هنر و تجربه» قرار می گیرند در چنین گروه سینمایی نمایش داده میشوند.»
ارسال دیدگاه