اعلام شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی

تهران (پانا) - دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی سال ۱۴۰۱ را به دانشکده‌های پزشکی سراسر کشور اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی

در نامه‌ای که از سوی مرضیه نجومی، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خطاب به معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده، شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی اعلام شده است.

در این نامه آمده است: «به دنبال شرایط اپیدمی بیماری کووید۱۹ در سال گذشته، برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با محدودیت تعداد بیمارستان آموزشی روبرو بودند، مجبور به تعطیلی کوتاه مدت چند بخش کارآموزی شدند و بنابراین دانشجویان این دانشگاه ها برای معرفی به امتحان اسفندماه ۱۴۰۰ واجد شرایط شناخته نشدند.

این مشکل در برخی دانشگاه ها منجر به مشکلاتی در بخش‌های آموزشی به دلیل محدودیت تعداد کارورز شده است.

از آنجایی که برگزاری آزمون میاندوره در تقویم جدید آزمون‌ها در سال ۱۴۰۱ دیده نشده است، بنابراین در جهت حل مشکل مذکور به این دانشگاه ها مجوز داده می شود، آن دسته از دانشجویانی که در امتحان اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت نکرده و در خردادماه واجد شرایط شده اند، به طور مشروط از تیرماه ۱۴۰۱ کارورز شده و در صورت قبولی در امتحان شهریورماه ۱۴۰۱، دوره آنها با احتساب بخش های گذرانده شده ادامه پیدا کند.

در صورت عدم کسب نمره قبولی در امتحان شهریورماه ۱۴۰۱ باید در آزمون اسفندماه سال مذکور شرکت کرده و بخش‌های گذرانده شده قابل احتساب نیست.

در سایر دانشگاه ها، شرکت کنندگانی که حداقل نمره امتحان پیش کارورزی اسفندماه ۱۴۰۰ آنها ۷۰ است، می‌توانند از شرایطی که اعلام شده، استفاده کنند.

معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند نظارت کامل و دقیق به اجرای این مجوز داشته و از ادامه دوره دانشجویانی که در امتحان شهریورماه ۱۴۰۱ نمره قبولی کسب نکنند، خودداری به عمل آورند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار