امیر اکبری : مردم به مستند طنز علاقه بسیاری دارند

تهران (پانا) - امیر اکبری که با مستند «پیک نیک »از رادیو صبا در اختتامیه نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش آرای مردمی توانست در جایگاه دوم قرار گیرد، می‌گوید مردم به مستند طنز علاقه بسیاری دارند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
امیر اکبری : مردم به مستند طنز علاقه بسیاری دارند

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، علی بخشی‌زاده معاون صدا، مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از پیشکسوتان عرصه رادیو، چهارشنبه چهارم خرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ چهارشنبه در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد
«رادیو صبا » در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با سه نامزد دریافت جایزه، موفق به کسب و دو جایزه ویژه این جشنواره شد.
جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره به امیر اکبری برای تولید «پیک نیک در جهنم دره» به عنوان اولین مستند طنز رادیویی تعلق گرفت.
همچنین شایان ذکر است در بخش آرای مردمی مستند «پیک نیک » توانست در جایگاه دوم قرار گیرد.

امیر اکبری تهیه کننده این برنامه درباره نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند فرصت خوبی برای هنرنمایی علاقه مندان این حوزه باشد و رقابتی که در این جشنواره ها ایجاد می شود می تواند انگیزه ای برای برنامه سازان و حتی رشد و شکوفایی استعداد های جدید در این نوع برنامه سازی باشد
وی افزود: ما مفتخریم که برنامه «پیک نیک» به عنوان اولین مستند طنزرادیویی در این جشنواره درخشید و به کارگیری طنز در برنامه های مستند رادیویی این برنامه را متمایز کرد که این موفقیت به کمک همه همکارانم حاصل شده است.
البته از دیگر افتخارات ما دراین جشنواره این بود که برنامه پیک نیک در بخش آرای مردمی موفق شد دومین مقام را کسب کند که این نشانه اقبال و لطف شنوندگان به این برنامه است.
رادیو صبا به عنوان پرچمدار صیانت از زبان فارسی با مستند «ماجرای نیما» به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی موفق به دریافت جایزه پاسداشت زبان فارسی در این جشنواره شد.
انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک را فرصت خوبی برای رشد برنامه سازی در این حوزه دانست و گفت: جشنواره ها در رادیو فرصتی برای رقابت بهترین برنامه ها در یک حوزه است
وی افزود: «مستند ماجرا» برنامه است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد. این برنمه در «مستند نیما»به مناسبت سالروز تولد نیما یوشیج به سراغ شعر نو رفتیم و در قالب گزارش‌های مردمی درباره شعر نو با مخاطبان گفتگو داشتم و از آنها سوال شد که «رابطه شما با شعر نو چگونه است؟ شعر نو به خاطر دارید؟» در نهایت به نیما یوشیج پدر شعر نو می‌رسیم و در این رابطه با یک شاعر و نویسنده معاصربه نام عبدالعلی عظیمی که به گردآوری مهمترین آثار نیما یوشیج پرداخته است گفتگو می شود.
شمس اللهی در ادامه گفت: باوجود ضرورت پاسداشت زبان فارسی در رسانه در این برنامه تلاش شده در قالب گفتگو و مصاحبه های مردمی توجه ویژه ای به اهمیت به کارگیری زبان فارسی و نماد های این زبان در گفتار و نوشتارشود.
«جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک» با هدف احیای ساختار مهجور مستند رادیویی در رادیو از اول آبان‌ماه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار