معاون حقوقی و امور مجلس ارشاد مطرح کرد؛

اداره فرهنگ و ارشاد قم حلقه وصل وزارت ارشاد با حوزه انقلابی به عنوان عقبه تئوریک نظام باشد

تهران (پانا) - سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد اداره فرهنگ و ارشاد قم حلقه وصل وزارت ارشاد با حوزه انقلابی به عنوان عقبه تئوریک نظام باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اداره فرهنگ و ارشاد قم حلقه وصل وزارت ارشاد با حوزه انقلابی به عنوان عقبه تئوریک نظام باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور دکتر سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر و تکریم سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد استان قم، امیرعلی عمو زاده به عنوان مدیر کل جدید معارفه شد.

سید محمد هاشمی با تاکید بر بندهای دوازده گانه حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یکی از بندهای آن را به صورت ویژه تشریح کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، حوزه علمیه قم عقبه تئوریک نظام است و این عقبه در همه شئون حاکمیت ظهور و بروز دارد. یکی از مصادیق بسیار ضروری این امر که به کمک، راهبری و مداخله حوزه علمیه انقلابی نیاز دارد مسائل فرهنگی است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مسئله که مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، صرفا یک مجموعه استانی نیست بلکه ماموریت آن، بین المللی، در سطح جهان اسلام، جهان تشیع و عقبه تئوریک نظام بودن است، افزود: کار ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم، اتصال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه انقلابی و کمک به ارتزاق مجموعه وزارت ارشاد از عقبه تئوریک نظام است. ما این مطالبه مهم را به جد از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم داریم.

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: از آن جایی که دولت آیت الله رئیسی دولت انقلابی و مقید به حفظ ارزش هاست، به تبع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حفظ ارزش های دینی، انقلابی و بومی را خط قرمز خود می داند. البته همه میدانند که تحقق این امر سختی های خود را دارد اما اراده ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد بر تحقق این امر مهم است. در همین راستا در همین مدت اندک کارهای بسیار خوبی انجام شده است، به عنوان مثال در جشنواره فیلم فجر که در سال اول برگزاری آن وزارت فرهنگ و ارشاد طبیعتاً فقط مجری برگزاری آن بوده است و هیچ کدام از تولیدات آن مربوط به دولت سیزدهم نبوده است، اتفاقات بسیار مبارکی افتاده است که جناب آقای وزیر ارشاد هم گزارش خوبی از آن در استان قم به علمای عظام تقدیم کردند.

در ادامه، دکتر سید محمد هاشمی گفت: لازم به ذکر است که در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب که اخیرا به اتمام رسید با فروش ۲۱۱ میلیارد تومانی با استقبال بسیار خوب مردمی مواجه شدیم ضمن اینکه تلاش شد تا همه ناشران از جمله انتشارات های کوچک از امکانات حضوری و مجازی این نمایشگاه بهره ببرند.

معاون وزیر ارشاد در ادامه ضمن دقت در پالایش کتابها و عرضه رزق سالم فرهنگی در نمایشگاه کتاب تاکید کرد: در موضوع حجاب و عفاف که یکی از مسائل اولویت دار فرهنگی کشور است، در نمایشگاه کتاب امسال دقت هایی شد تا فضای سالم تری به وجود آید اما متاسفانه در فضای مجازی که گاهی یک فریم عکس می تواند حقایق را وارونه جلوه دهند، با بی انصافی مواجه شدیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: رسانه انقلابی متعهد آن است که اولا، قرائت کامل و جامعی نسبت به موضوعات داشته باشد و قبل از عکس العمل، صحت سنجی مقتضی را به عمل آورد، ثانیاً با پیش فرض اینکه در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای انقلابی در حال تصمیم گیری و اقدام اند به مسائل بنگرد و ثالثا نواقص را در نسبت با سایر اقدامات مثبت تحلیل کند.

سید محمد هاشمی با اشاره به نکات برخی از سخنرانان جلسه تاکید کرد: دبیرخانه شعر آیینی که در سخنان استاد مجاهدی بزرگوار مطرح شد امری بسیار مهم است که مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - همانطور که آقای وزیر هم قبلا اعلام کرده اند- بر تحقق آن عزم راسخ دارد.

معاون حقوقی وزارت ارشاد در پایان، با ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و هنر استان قم، مجددا از زحمات موثر مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تقدیر نموده و برای مدیر کل جدید آرزوی توفیق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار