روایت تلخ بازیکن سابق تیم ملی از فاجعه متروپل؛ خدا به من و دخترم واقعاً رحم کرد

تهران (پانا) - بازیکن آبادانی اسبق فوتبال ایران می‌گوید بعد از اتفاق تلخی که در ساختمان متروپل رخ داد مردم آبادان شوک زده بودند و شب تا صبح شام غریبان گرفته بودند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت تلخ بازیکن سابق تیم ملی از فاجعه متروپل؛ خدا به من و دخترم واقعاً رحم کرد

به گزارش خبر ورزشی، روایت تلخ بازیکن سابق تیم ملی از فاجعه متروپل؛ خدا به من و دخترم واقعاً رحم کرد/ آبادان تا صبح شهر ضجه و فریاد بود!
محمدرضا مدنی؛ ابراهیم تهامی، بازیکن آبادانی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، پیرامون اتفاق تلخ در ساختمان متروپل آبادان اظهار داشت: «اتفاق خیلی وحشتناکی بود! واقعاً فقط مردم آبادان می‌دانند من چه می‌گویم. دوباره روز تلخی برای مردم این شهر رقم خورد. مردم آبادان دیشب تا صبح بیدار بودند و صحنه‌هایی در شهر رقم خورد که بازگو کردن آن‌ها دل هر انسانی را به درد می‌آورد».

وی افزود: «گروهی در غم از دست دادن خانواده شان می‌گریستند! گروهی دیگر دعا می‌کردند که خانواده‌هایشان از زیر آوار زنده بیرون بیایند! عده‌ای مشغول آواربرداری بودند و هر کسی هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد. واقعاً شب وحشتناکی بود».

مربی آبادانی فوتبال کشورمان در رابطه با تعداد کشته شدگان در این سانحه دلخراش گفت: «تا این لحظه به ما گفته اند فقط ده نفر فوت شده اند و هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست. اما تا جایی که می‌دانیم در طبقات زیرین ساختمان مغازه‌های زیادی بودند که فروشنده‌ها در آن کار می‌کردند، ولی هنوز خبری از آنها بیرون نیامده است».

روایت تلخ بازیکن سابق تیم ملی از فاجعه متروپل؛ خدا به من و دخترم واقعا رحم کرد/ آبادان تا صبح شهر ضجه و فریاد بود!

وی افزود: «مردم با دست خالی و با وسایل دم دستشان سعی می‌کردند سنگ‌ها را کنار بزنند تا کمک کنند. بدتر از همه این بود که از گردوغبار زیادی که در هوا بود، چشم، چشم را نمی‌دید. دیشب تا صبح آبادان پر از صدای ضجه و جیغ و فریاد بود».

تهامی‌در پاسخ به این پرسش خبر ورزشی که آیا نیروهای اعزامی‌از تهران به آبادان رسیده اند یا نه، گفت: «اطلاع ندارم! اما از اهواز و شهرهای اطراف خیلی‌ها برای کمک آمدند. رئیس آتش نشانی آبادان هم آستین بالا زده بود و در حین کار گریه می‌کرد و خودش وسط میدان بود! همه خیلی زحمت کشیدند. واقعاً هر کسی هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد تا شاید یک نفر قبل از اینکه فوت کند از زیر آوار بیرون بیاید. وضعیت بدی بود».

وی در پاسخ به این پرسش که کشته شدگان پیر بودند یا جوان، توضیح داد: «اغلب مغازه‌داران جوان هستند. جوانان آبادانی که برای کسب و کار، یا مغازه اجاره کرده‌اند یا مغازه خریده اند. ضمن اینکه این پاساژ به خاطر شرایط به روز بودنش، معمولاً محل گشت و گذار خانم‌ها و جوان‌ها بود. اما خدا در این ارتباط رحم بزرگی هم به خانواده من کرد!».

تهامی‌درباره بلایی که از سر خود و خانواده‌اش گذشته تصریح کرد: «شاید باور نکنید، اما داماد خود من به تازگی یک مغازه در همین پاساژ خریداری کرده بود و این روزها مشغول دکور زدن برای شروع کسب و کارشان بودند. اما دیروز و در هنگام وقوع این حادثه در ساختمان متروپل نبود».

وی در توضیح اینکه دامادش در آن ساعت کجا بوده گفت: «داماد من در یک شرکت کار می‌کند. به همین خاطر صبح به محل کارش رفته بود و فردی هم که برای مغازه اش دکور میزد از او خواسته بود تا دیروز صبح به یک کار دیگرش برسد و عصر به مغازه بروند. به همین دلیل هیچ کدامشان به پاساژ نرفته بودند و در زمان وقوع این حادثه کسی در داخل مغازه نبود، وگرنه خدا می‌دانست حالا دخترم و فرزندش در چه شرایطی بودند».

وی ادامه داد: «فرزندم یک دختر ۱۴ ماهه دارد به نام مایسا! خدا خیلی به ما رحم کرد که در این حادثه مشکلی برای دامادم به وجود نیامد. آنها با فروش ماشین، طلاهای شان، کمک خانواده‌ها و قرض کردن این مغازه را خریده بودند ولی به آنها گفتم خدا را شکر که اتفاقی برای احمد(داماد ابراهیم تهامی) رخ نداد. به آنها گفتم مغازه در قبال جان انسان هیچ ارزشی ندارد».

تهامی‌در پایان گفت: «از طرف خودم به خانواده همه اهالی آبادان به ویژه خانواده جانباختگان حادثه ساختمان متروپل تسلیت می‌گویم. این اتفاق درست در سالروز آزادسازی خرمشهر رخ داد و کام مردم آبادان و خوزستان را تلخ کرد. امیدوارم مسئولان ذیربط هرچه زودتر کار آواربرداری را تمام کنند تا بیشتر از این تلفات در این ساختمان به وجود نیاید».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار