به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد:

گلباران پیکر مطهر شهید جاویدالاثر

نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است

تهران(پانا) - در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت حماسه غرورآفرین آزادسازی خرمشهر در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
گلباران پیکر مطهر شهید جاویدالاثر

هم زمان با سوم خرداد، چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر؛ مراسم صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان و اختتامیه جشنواره لاله های روشن شهر تهران با گلباران پیکر مطهر شهید جاویدالاثر و با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حجت اله الماسی؛ مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، سرهنگ پاسدار جعفرزاده جانشین بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ؛ برگزار شد.

بعد از ٢٣ روز نبرد بی امان در مقابل دشمن، با رشادت های جوانان این مرزو بوم به ویژه شهدا؛ روز سوم خرداد در جان ها و قلب های ملت ایران به عنوان یک حماسه ی ملی ثبت و برگ زرینی در تاریخ تمدن ایران اسلامی آفرید.

در این مراسم ویژه که به مناسبت حماسه غرورآفرین آزادسازی خرمشهر در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، علیرضا کریمیان ضمن ادای احترام به روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، شهدا و گرامی داشت سوم خرداد؛ یاد و خاطره شهدا و سلحشورانی که آن روز به دل دشمن زدند تا مردم ایران امروز با افتخار از این فتح بزرگ یاد کنند را پاسداشت.

وی همچنین با عرض تبریک و تسلیت شهادت پاسدار شهید؛ صیاد خدایی افزود: همانطور که در طول تاریخ شاهد آن بوده و هستیم، هر زمان دشمن ملت شریف ایران به بن بست می رسد، زبونی و خاری خود را از آستین ددمنشانه خود بیرون آورده و با اقداماتی ناجوانمردانه و پست سعی می کند در اراده و آرمان های مردم شریف ایران خللی را ایجاد کند، اما نمی داند که به قول حضرت امام راحل (ره) هرچه ما را بکشید ملت بیدارتر می شود.

وی با بیان اینکه همه مردم ایران مدیون شهدا هستند و باید تلاش کنند تا شرمنده خون شهدا نباشند گفت: روزهای پایانی شهریور ۵٩ که دشمن به کشور هجوم آورد و هزاران کیلومتر را محاصره کرد، رزمندگانی که مشق جنگ نکرده بودند، سلاح در دست گرفتند و مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، با سلاح ایمان ایستادند.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: سقوط خرمشهر نشانه مظلومیت مردم بود که در برابر طاغوت و استعمار قیام کرده و شاهد رشد جوانه های انقلاب خویش بودند و این ایمان خروشان ملت که همراه با شجاعت و مقاومت رزمندگان و شهدا بود، خرمشهر را آزاد و به نماد ایثار و مقاومت و نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران تبدیل کرد، آزادی که در آن شاهد سلحشوری ها و جان فشانی های تمامی ملت عظیم الشان ایران بودیم، آزادی که به سادگی نبود و حدود ۶ هزار شهید در چهار مرحله عملیات این افتخار را رقم زد و به گفته امام راحلمان، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت علاوه بر نقش موثر شهیدان جهان آرا، کاظمی، باکری و ... ، نقش کانون مسجد به خصوص مسجد جامع خرمشهر را نیز در این فتح، محوری و مهم خواند و خاطرنشان کرد: مسجد جامع خرمشهر نقطه عطفی بود که به مثابه یک مادر فرزندان خود را در پر و بال گرفت و مقر قدرتمندی برای تمام اقدامات دفاعی و پشتیبانی شد و در نهایت نیز پرچم پیروزی بر فراز این مسجد برافراشته شد.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بزرگ اعتقادی بود که به یک الگوی جهانی تبدیل شد.

کریمیان اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، استکبار جهانی سعی کرد آن را جدی نگیرد اما هر چقدر از پیروزی انقلاب فاصله گرفتیم، قدرتمان را بیش از پیش به رخ جهانیان و استکبار جهانی کشیدیم و انقلاب بزرگ اعتقادی ما تبدیل شد به یک الگوی جهانی و امروز با گذشت ۴٣ سال از پیروزی انقلاب ؛ شرایط در دنیا تغییر کرده و قدرت اقتصادی از غرب به سمت شرق در حرکت است و آمریکا در حال افول است.

وی افزود: اکنون در روزهای ابتدایی آغاز تمدن نوین اسلامی هستیم و با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم و کسی نمی تواند ما را جدی نگیرید و نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت و جدیت محور قطب جهان اسلام است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت وظیفه ما به عنوان یک گزاره قرآنی را «قوی شدن» دانست و تصریح کرد: در قرآن خداوند بر پیامبر(ص) توصیه می کند که قوی باش و امروز هم توصیه مقام معظم رهبری قوی شدن در تمام عرصه هاست و به فضل الهی و نوید مقام معظم رهبری شاهد تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

وی نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست که مسیر را روشن ساخته و «قدرتمندی» ابزار بارز رسیدن و دستیابی به اهداف است.

کریمیان همچنین اضافه کرد: ما امروز در مرحله قدرت افکنی هستیم و به جایگاهی رسیده ایم که می توانیم اعمال قدرت کنیم و در حال حاضر که دولت با انگیزه و قدرت به اصلاح اقتصادی ورود پیدا کرده است و بزرگان کشور با تدبیر دست به تغییراتی زدند تا شرایط اقتصادی را بهبود بخشند؛ می بایست برای آسایش آینده، امروز تدبیر کنیم لذا؛ فرهنگیان معزز با جایگاه مرجعیت خود در جامعه وظیفه تبیین گری و آگاهی بخشی به جامعه را بر عهده دارند.

کریمیان تاکید کرد: ما به اعتبار فرمایشات مقام معظم رهبری آینده را روشن می بینیم و در این فضای جنگ نرم وظیفه فرهنگیان در راستای جهاد تبیین دو چندان است.

در ادامه سرهنگ پاسدار جعفرزاده جانشین بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، آزادسازی خرمشهر را یکی از بزرگترین عملیات ها دانست و گفت: خدا بر مجاهدین فضیلت بزرگی قرار داده است و جهاد انواع گوناگونی دارد، زمانی جنگ فیزیکی بود و جوانان با سنین مختلف آمدند و تحت پرچم اسلام و با پیروی از امام راحل در راه جهاد گام نهادند و با دفاع جانانه خود نشان دادند که خاکمان را به راحتی از دست نمی دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون نیز زمان جهاد است، خاطرنشان کرد: هر کس وظیفه دو جهاد دارد یک وظیفه ای که در جایگاه مسئولیت خود دارد و دیگری جهاد تبیین در راستای اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

سپس کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران گفت: روز فتح خرمشهر یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید جهان‌آرا را زنده می کند که مردانه ایستاد و گوشه ای از ایثار و رشادت و شجاعت را به رخ کشید. وی افزود: عملیات بیت‌المقدس اولین عملیات به آن وسعت بود و وقتی از شهدا می گوییم از کسانی حرف می زنیم که تربیت یافتگان مکتب اسلام بوده اند و تمام رشادت ها و از خودگذشتگی هایشان نتیجه مسیر تربیت آنها بوده و امروز تربیت جوانان و نوجوانان ما به دست شما معلمان عزیز است که با زحمات خود جوانان برومندی را تحویل جامعه می دهید.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره لاله های روشن که با ۴هزار یادواره در ۴هزار مدرسه شهر تهران برگزار شده بود تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار